نسخه چاپی

قانون ضدآمریكایی در روسیه اجرایی شد

قانون جنجالی «دیما یاكولیف» كه اتباع آمریكایی را از فرزندخواندگی كودكان بی‌سرپرست روسی منع می‌كند، از روز سه شنبه، اول ژانویه سال 2013 در روسیه به مورد اجرا گذاشته شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت: قانونی که دو پارلمان سفلی و اعلای روسیه در پاسخ به قانون مصوبه در آمریکا تحت عنوان «قانون ماگینسکی» به تصویب رسیده و اتباع آمریکایی را از فرزندخواندگی کودکان روسی منع می‌کند، از روز سه شنبه، اول ژانویه سال 2013 به حالت اجرایی درآمده است.

این قانون جنجالی که در خصوص تاثیرگذاری بر افرادی است که قوانین و ضوابط بین‌المللی و آزادی و حقوق بشر و حقوق اتباع روسی را نقض می کنند، به ابتکارعمل "سرگئی ناریشکین" رئیس دومای دولتی و رهبران تمامی فراکسیون‌های حزبی پارلمانی تنظیم شده و حدود 400 نماینده دومای دولتی روسیه و تمامی 144 سناتور شورای فدراسیون (سنای) روسیه از آن حمایت کردند. "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه نیز جمعه گذشته قانون «دیما یاکولیف» را امضاء کرد.

این قانون همچنین سفر اتباع آمریکایی که حقوق بشر و بخصوص حقوق شهروندان روسی را نقض کرده باشند را به خاک فدراسیون روسیه ممنوع اعلام کرده است.

در واقع اقدام به تصویب این قانون در روسیه در پاسخ به تصویب قانون ضدروسی در سنای آمریکا صورت گرفت که سناتورهای آمریکایی در ازای لغو قانون قدیمی «جکسون-ونیک» که محدودیت‌هایی را در روابط اقتصادی با روسیه ایجاد کرده بود، قانونی تحت عنوان «فهرست ماگینسکی» را تصویب کرد که تحریم‌های روادیدی و مالی را علیه برخی مقامات روسی که به عقیده آنها ناقض حقوق بشر هستند را در نظر گرفته است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...