نسخه چاپی

بلایای طبیعی سال گذشته ۱۴۵ میلیارد دلار خسارت به آمریكا زد

عکس خبري -بلاياي طبيعي سال گذشته ??? ميليارد دلار خسارت به آمريکا زد

تحقیقات جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریكا (NOAA) نشان می‌دهد كه آتش‌سوزی، سیل، طوفان و سایر بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی ۱۴۵ میلیارد دلار خسارت به این كشور وارد كرد و ۶۸۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش نمابه نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) نشان می‌دهد که آتش‌سوزی، سیل، طوفان و سایر بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی ۱۴۵ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرد و ۶۸۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط این اداره منتشر شده است، در سال ۲۰۲۱، ۲۰ حادثه طبیعی با خسارات بیش از یک میلیارد دلار رخ داد. حوادث مربوط به طوفان‌های سهمگین بیشترین خسارت را به این کشور وارد کرده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا گفت: هزینه بلایای طبیعی طی ۵ سال گذشته از رکورد ۷۴۲ میلیارد دلار فراتر رفته است که نشان دهنده افزایش آسیب پذیری ایالات متحده در برابر حوادث شدید آب و هوایی است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که سال ۲۰۲۱ چهارمین سال در فهرست گرم‌ترین سال‌ها در ایالات متحده ثبت شده است و دسامبر ۲۰۲۱ گرم ترین دسامبر ثبت شده تاکنون بوده است.

در کل سال ۲۰۲۱، میانگین دمای ۴۸ ایالت به هم پیوسته و مجاور ۵۴.۵ درجه فارنهایت بود که در فهرست اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا چهارمین درجه گرما در رکوردهای ۱۲۷ سال محسوب می شود.

ایالات متحده از سال ۱۹۸۰ تاکنون ۳۱۰ حادثه آب و هوایی را شاهد بوده است که طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، کل خسارت این حوادث از ۲.۱۵۵ تریلیون دلار فراتر رفته است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...