نسخه چاپی

عباس گلرو در گفت‌وگو با نما:

نباید قصه برجام تكرار شود/ مجلس درباره هرگونه توافق تصمیم‌گیری می‌كند

عکس خبري -نبايد قصه برجام تکرار شود/ مجلس درباره هرگونه توافق تصميم‌گيري مي‌کند

رئیس «كمیته روابط خارجی» كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر توافقی كه بین تیم مذاكره كننده ایران و طرف مقابل منعقد شود باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی دقیق قرار گیرد و ما باید درباره آن تصمیم‌گیری كنیم.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی بر روند مذاکرات نظارت دقیق می‌کند، اظهار داشت: ما فرآیند مذاکرات را نظارت و رصد می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه بخش و به نفع مردم ایران باشد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، ادامه داد: مهم‌ترین مسئله برای ما آن است که طرف مقابل تضمین دهد که توافقی را که منعقد می‌کند، در عمل هم به آن پایبند باشد.

رئیس «کمیته روابط خارجی» کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا محتوای مذاکره به گونه‌ای باشد که منویات مقام معظم رهبری و خواست ملت ایران در آن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده کننده ما باید برای اجرای تعهدات طرف مقابل، تضمین‌های لازم را از آنان بگیرند تا دوباره قصه برجام تکرار نشود.

گلرو بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بر توافق نهایی نظارت می‌کند و طبق قانون اساسی باید توافق با طرف مقابل به گونه‌ای باشد که مصالح عالی نظام و منافع ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بنابراین هر توافقی که بین تیم مذاکره کننده ایران و طرف مقابل منعقد شود باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی دقیق قرار گیرد و ما باید درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...