نسخه چاپی

رییس جمهور مجوز داد/ پای تماشاگران به لیگ‌برتر فوتبال باز می‌شود؟

عکس خبري -رييس جمهور مجوز داد/ پاي تماشاگران به ليگ‌برتر فوتبال باز مي‌شود؟

پس از اعلام صدور مجوز حضور تماشاگران در رقابت‌های تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی توسط سخنگوی دولت، رییس جمهور اعلام كرد مسابقات ورزشی باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور تماشاگران برگزار شود.

به گزارش نما، بعد از بازگشایی تالارهای عروسی، استخرهای سرپوشیده، سینماها و بلیت‌فروشی هواپیما و اتوبوس با ظرفیت حداکثری، صدور مجوز حضور تماشاگران در سالن‌های سرپوشیده والیبال در برخی استان‌های کشور و صدور مجوز برگزاری بازی های تیم ملی فوتبال با حضور تماشاگران، رییس جمهور اعلام کرد مسابقات ورزشی باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد.

رییس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به موضوع درخواست برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها، اعلام کرد: با توجه به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، لازمه حفظ و بهبود شرایط موجود، رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم نظارت‌هاست. مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد و در این زمینه وزارتخانه‌های مسئول موظفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.

تاکنون تصور بر این بود که صرفا امکان حضور تماشاگران در رشته فوتبال امکان‌پذیر نیست اما علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز گذشته (شنبه) در توئیتر اعلام کرد که ‌ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی بر حضور تماشاگر در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌ جهانی موافقت کرده است. به گفته سخنگوی دولت، سقف ورود تماشاگر محدود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل‌هاست.

پس از توییت سخنگوی دولت نیز، سایت دولت به نقل از رییس جمهور اعلام کرد که مسابقات ورزشی باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد؛ بنابراین از سوی رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور تماشاگران در مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی بلامانع است و به این ترتیب مشکلی برای حضور هواداران و علاقمندان به فوتبال در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ‌های پایین دستی وجود ندارد و حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال در این راستا چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و از چه زمانی شاهد حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران خواهیم بود؟

بنابر پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و سایر اماکن روباز ورزشی تا سقف ۳۰ درصد وجود دارد و چندی پیش تصمیم بر این شد که پس از گذشت حدود دو سال هواداران فوتبال به صورت آزمایشی و با ظرفیت ۵۰۰۰ نفری در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی قائمشهر و نیز پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند اما این رویه ادامه دار نبود و پس از آن مجددا از حضور تماشاگران به ورزشگاه‌های کشور ممانعت به عمل آمد تا لیگ برتر فوتبال ایران تا کنون از حضور علاقه‌مندان محروم بماند.

پیش‌تر، رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام کرده بود که بازگشت تماشاگران به منظور حضور در ورزشگاه‌های کشور به منظور دیدن مسابقات ورزشی در گرو صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست. حال اما رییس جمهور مجوز حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی را صادر کرده‌ است و باید از نخستین دیدار نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال در سراسر کشور باشیم.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...