نسخه چاپی

علت خشكی كمر صبحگاهی چیست؟

عکس خبري -علت خشکي کمر صبحگاهي چيست؟

اغلب پس از بیدار شدن دچار كمر درد شدیدی می شوم، علت اصلی ایجاد این درد ناشی از چیست؟ بهترین روش درمانی آن كدام است؟

به گزارش نما، افراد زیادی ممکن است بعد از خواب شبانه برخلاف انتظار با درد و خشکی ناحیه کمر مواجه شوند. گاهی این دردها چنان سخت و طاقت فرسا می شوند که فرد باید به متخصص مراجعه و بعد از یافتن منشا و علت درد با کمک متخصص جهت درمان و تسکین درد اقدام کند.

فرم بدن به هنگام خواب، تشک غیر استاندارد، فرسودگی و آسیب دیدگی دیسک، تنگی کانال ستون فقرات، فتق دیسک، آسیب دیدگی ستون فقرات و سایر بیماری ها از جمله مهمترین دلایل خشکی کمر هنگام صبح است.

برای تشخیص علت و سبب به وجود آورده درد و خشکی کمر لازم است تا متخصص طب فیزیکی معاینه کاملی انجام دهد و با شرح حالی که از بیمار می گیرد برای تشخیص اقدام کند. البته ممکن است برای تشخیص دقیق تر آزمایش خون، ام آر آی و اسکن بیمار نیز بررسی شود. معمولا اغلب کمردردها و خشکی ها به سادگی درمان می شوند اما برخی از آنها نیازمند مراقبت و اقدام فوری پزشکی اند. مواردی که کمردرد با کاهش وزن همراه است، التهاب با تب یا عدم توانایی در کنترل ادارا یا مدفوع همراه باشد باید سریع به متخصص مراجعه کرد.

برای درمان خشکی کمر راه های مختلفی وجود دارد که متناسب با تشخیص پزشک روش های درمانی مانند سرما یا گرما درمانی، ورزش های کششی و تقویت کننده عضلات کمر، داروهای مسکن و ضد التهابی، درمان دستی و آب درمانی تجویز می شود.

منبع:سیناپرس

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...