نسخه چاپی

اولتیماتوم النصره به ارتش آزاد

بازداشت یكی از اعضای ارشد گروهكهای تروریستی در منطقه داریا، اولتیماتوم گروه تروریستی جبهه النصره به گروه موسوم به ارتش آزاد برای خروج از حلب، ادامه درگیریهای سنگین ارتش سوریه با مخالفان در حلب، اردوگاه یرموك، حمص و ادلب از جمله آخرین تحولات سوریه است.

به گزارش نما، مهر به نقل از پایگاه خبری شام پرس نوشت: در پی ادامه ناکامی متعدد گروهکهای تروریستی در رویارویی با ارتش سوریه ، تنشهای داخلی میان آنها تشدید شده است.

اولتیماتوم النصره به ارتش آزاد برای خروج از حلب

طی روزهای اخیر درگیریها میان دو گروهک تروریستی جبهه النصره و گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در استان حلب تشدید شده است. منابع آگاه اعلام کردند: جبهه النصره مهلت 10 روزه ای به ارتش آزاد برای عقب نشینی کامل از حلب داده و از آنها خواسته مواضعشان را تخلیه و در اختیار این گروهک قرار دهند.

جبهه النصره اخیرا اعلام کرده بود در تلاش برای ایجاد یک "امارت اسلامی در حلب" است و اولتیماتوم آنها به ارتش آزاد نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

از سوی دیگر، روز گذشته منابع آگاه از درگیریهای شدید میان جبهه النصره و گروهک تروریستی موسوم به التوحید در منطقه بستان القصر حلب خبر داده بوده اند. در این درگیریهای مسلحانه سه نفر از اعضای گروهک التوحید به ضرب گلوله تک تیراندازهای النصره کشته شدند.

در پاسخ به این حملات، گروهک التوحید حمله سنگینی را علیه جبهه النصره آغاز کرد که چندین ساعت به درازا کشید و در نهایت چندین نفر از هر دو گروه به هلاکت رسیدند. این درگیریها با عقب نشینی دو طرف به مواضع قبلی پایان یافت.

منابع آگاه پیش بینی می کنند درگیریها میان گروهکهای مسلح طی روزهای آتی تشدید شده و به مناطق جدید تحت سیطره گروهکها کشانده شود.

اما در پی تنشهای ایجاد شده میان گروهکهای تروریستی در حلب ، نیروهای ارتش سوریه خسارات شدیدی به آنها در منطقه الحمدانیه و بستان القصر وارد کردند و در حال پاکسازی این مناطق از لوث تروریستها هستند.

حملات شدید علیه تروریستها در دمشق، حلب، حمص و ادلب

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته مخفیگاههای تروریستها در مناطق مختلف این کشور را هدف حمله قرار دادند. در حومه دمشق به تروریستها در مناطق دوما، داریا، الذیابیه و الزبدانی خسارات شدیدی وارد آمد.

در جریان پیگرد گروهکهای تروریستی در منطقه دوما "سعید عربش" ، "محمود عفوف" ، "محمد علوی" و "سلیمان جلول" از اعضای گروهکهای تروریستی به هلاکت رسیدند.

همچنین در منطقه استراتژیک داریا در حومه دمشق "مصطفی الشیخ" رئیس شورای نظامیان (از گروهکهای تروریستی) به همراه چندین نفر دیگر بازداشت شد. در این عملیات "محمد حبیب"، "ایمن مراد"، "عدنان بکری" و "احمد البلشه" از تک تیراندازهای گروهکهای تروریستی بازداشت شدند.

از سوی دیگر، در عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در مناطق مختلف حلب ، حمص و درعا به مواضع گروهکهای تروریستی خسارات شدید وارد آمد و تعداد زیادی از اعضای این گروهکهای کشته شدند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...