نسخه چاپی

زاكانی: با تخلفات و ساخت و ساز غیرمجاز سر سازگاری نداریم/ طرح رصد و قرار خدمت برای رفع دغدغه‌های شهروندان

زاکاني: با تخلفات و ساخت و ساز غيرمجاز سر سازگاري نداريم/ طرح رصد و قرار خدمت براي رفع دغدغه‌هاي شهروندان

شهردار تهران با اشاره به اینكه مجوزهای داده شده برای ساخت و ساز چندین برج در كنار باغ گیاه‌شناسی مربوط به دوره قبل بوده است، گفت: ما با ساخت و ساز غیرمجاز و تخلفات سر سازگاری نداریم.

به گزارش نما ،  علیرضا زاکانی عضو شهردار تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره اجرای طرح رصد و پنج‌شنبه‌های قرار خدمت اظهار داشت: این دو طرح هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و مکمل هم هستند هر دو کار ارزشمندی محسوب می‌شود و طرح رصد که به همت کمیسیون برنامه و بودجه شورا و جمع اعضاء مدنظر قرار گرفته امکانی جهت رسیدگی به دغدغه‌های مردم است.

وی گفت:‌در قالب رصد متن جامعه از قاعده هرم اجتماعی درک می‌شود و پروژه‌ها و نیازها در محلات نیز از این طریق احصا خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: در اجرای طرح رصد در کنار اعضای شورا مسؤولین مناطق شهرداری هم حضور دارند و سیاهه‌ها را شناسایی می‌کنند.

زاکانی بیان داشت:‌ 1141 موضوع در قالب طرح موضعی در 22 منطقه مدنظر قرار گرفته که پرداختن به آنها رفاه اساسی و رضایتمندی شهروندان را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: طرح رصد با قرار پنج‌شنبه‌ها پیوستگی دارد و کاملا منشأ‌ها مشترک است.

شهردار تهران گفت: در شهرداری دو برنامه کلی داریم یکی در راستای فهم نیازهای جامعه و رفع دغدغه‌های مردم و درک آن در محلات در قالب طرح رصد و قرار خدمت و دیگری موضوعات کلی تهران و پایتخت به عنوان یک کلانشهر بزرگ که هیچکدام البته جای دیگری را نمی‌گیرد.

زاکانی اعلام کرد: 2100 میلیارد برای این طرح‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سه‌شنبه مفصل در مورد بودجه 1401 در شورا برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت و ساز غیرمجاز در کنار باغ گیاه‌شناسی در منطقه 22 تهران گفت: با هر ساخت و ساز غیرمجازی برخورد می‌شود شهرداری با قوانین نکات را بررسی می‌کند و ما با کار غیرمجاز سر سازگاری نداریم.

شهردار تهران گفت: بخش‌هایی از این ماجرا مربوط به حقوق مکتسبه و برنامه‌های قبلی بوده و ما حتی در دوره خودمان در کمیسیون ماده 5 هیچ مجوزی نداده‌ایم؛ این میراثی است که متأسفانه اکنون حاصل شده است.

زاکانی گفت: منطقه 22 به کارهای زیرساختی و افزایش سرانه نیاز دارد مردم این منطقه در رنج سرانه‌ها هستند و متأسفانه آنچه در مورد این ساخت و ساز برج‌ها انجام گرفته مربوط به مجوزهای سابق است.

فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...