نسخه چاپی

ستاد مدیریت بحران گیلان به حالت آماده‌باش درآمد/ لغو مرخصی تمامی مدیران شهرستان رشت

ستاد مديريت بحران گيلان به حالت آماده‌باش درآمد/ لغو مرخصي تمامي مديران شهرستان رشت

به گفته رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت مرخصی كلیه مدیران و معاونین عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران شهرستان تا پایان هفته لغو شده است.

به گزارش نما ، پس از هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد بارشی به کشور به ویژه در نیمه شمالی، از دو شب گذشته بارش باران در گیلان آغاز و این بارش‌ها در نقاط کوهستانی به صورت برف بوده است.

با اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی تمامی تیم‌های راهداری، امدادی، هلال احمر و لجستیکی گیلان به حالت آماده باش در آمده و بنابر دستور سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، تمامی مرخصی مسوولان در تمامی بخش‌ها لغو شده و کسی اجازه خروج از شهرستان را ندارد.

هم اکنون بارش در سه محور گیلان به صورت برف بوده و این بارش‌ها در محور سیاهکل به دیلمان بسیار شدید است.

به گفته مدیرکل راهداری گیلان ۵۷ راهدارخانه به طور ثابت در محورهای برف‌ خیز و مواصلاتی استان وجود داشته و در حال حاضر ۵۴۲ نیروی راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری و ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در سطح محورهای کوهستانی استان حضور دارند.

فریبرز مرادی می‌گوید بارش برف در محورهای فومن-ماسوله و اسالم-خلخال برف خفیف و در گردنه حیران نیز شاهد بارش خفیف برف هستیم، ولی در گردنه الماس مه غلیظ وجود دارد که تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

بنابر اعلام ترافیک در محورهای استان به غیر از پونل-خلخال در جریان است و لذا رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

همچین به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان رشت وضعیت نارنجی هواشناسی برای شهرستان رشت و در بخشی از سنگر و کوچصفهان هم وضعیت قرمز پیش بینی شده است.
آنطور که حمیدرضا امام پناهی، رئیس ستاد مدیریت بحران رشت می‌گوید مرخصی کلیه مدیران و معاونین عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران شهرستان تا پایان هفته لغو شده است.

همواره یکی از دغدغه‌های مردم در هنگام‌ بارش شدید برف بسته بودن نانوایی‌ها بوده‌است ولی طبق گفته‌های مسوولان شهرستان رشت به ۸۷ نانوایی سطح شهرستان ۵۳ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت ذخیره تحویل داده شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین کلیه نانوایی‌های دوگانه سوز از امشب سوخت دوم را آماده کنند تا در صورت وقوع بحران چالشی در این حوزه وجود نداشته باشد لذا تمام نانوایی‌ها باید پخت خود را انجام داده و چنانچه نانوایی در ارائه خدمت‌رسانی کوتاهی کند در تخصیص سهمیه بدون اغماض برخورد می‌شود.

فارس

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...