نسخه چاپی

امور حمل‌و نقل جاده‌ای قم به پیشخوان دولت واگذار شد

امور حمل‌و نقل جاده‌اي قم به پيشخوان دولت واگذار شد

معاون حمل‌ونقل اداره‌كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم از واگذاری امور كارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای این استان به دفاتر دولت پیشخوان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل،  حمید سالاری هدف از این اقدام را تسریع در ارائه خدمات و تحقق اهداف دولت الکترونیک، صدور، تعویض، المثنی و همچنین تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای قم ذکر کرد.

وی در ادامه افزود: پیرو دستورالعمل‌های ابلاغی و اعلام قابلیت واگذاری ۱۰ نوع خدمات این اداره‌کل به دفاتر پیشخوان، امور مربوط به صدور، تعویض، تمدید و المثنی کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای استان قم به دفاتر پیشخوان دولت سپرده شد.

او خاطرنشان کرد: این امر با هدف تسریع و بهبود فرآیند انجام فعالیت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و دسترسی آسان‌تر متقاضیان به این خدمات از طریق دفاتر منتخب پیشخوان دولت صورت گرفته‌است.

سالاری به روند انتخاب دفاتر پیشخوان، جهت واگذاری امور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی جاده‌ای در استان اشاره و یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای کارآمد طرح واگذاری این امور، به شناسایی و بررسی موقعیت مکانی و قابلیت‌های اجرایی، ۲ دفتر پیشخوان واقع در شهرستان‌های قم و کهک تعیین شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تعیین دو دفتر پیشخوان در شهرستان‌های قم و کهک، به آموزش متصدیان دفاتر و انعقاد توافقنامه نیز اقدام به عمل آمد.

 سالاری در خصوص میزان وجه دریافتی جهت انجام امور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به توافقنامه منعقده با دفاتر پیشخوان، مقرر شد در قبال تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان ۲۰۰ هزار ریال و جهت صدور  کارت نیز مبلغ ۵۰۰ هزار ریال از مراجعان دریافت شود.

وی همچنین در ادامه به اقدام‌های صورت گرفته در راستای آشنایی کاربران، جهت بهره‌مندی از خدمات این دفاتر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هر نوع شائبه تبلیغی، صرفا جهت اطلاع رسانی و معرفی دفاتر، درقالب ارسال پیام به کاربران محترم در سطح استان قم اقدام به عمل آمد.

سالاری در توضیحی تکمیلی یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون امور مربوط به کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای، توسط انجمن‌های صنفی رانندگان انجام می‌شده، کاربران در صورت تمایل می‌توانند جهت دریافت خدمات مرتبط با کارت هوشمند، به انجمن‌های صنفی، دفاتر پیشخوان و یا بامراجعه فردی به درگاه‌های اینترنتی اقدام کنند.

معاون راهداری قم گفت: افزایش رضایتمندی و اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از اتلاف وقت کاربران، کاهش سفرهای غیرضروری، ارتقا کیفی خدمات و فراگیرشدن دولت الکترونیک از جمله مزایای واگذاری امور مربوط به کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی جاده‌ای به دفاتر پیشخوان دولت می‌باشد.


۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...