نسخه چاپی

زمینه سازی صهیونیست برای تقسیم سوریه

عکس خبري -زمينه سازي صهيونيست براي تقسيم سوريه

رسانه های رژیم صهیونیستی، تلاش برای تحقق چشم انداز دیرینه خود در فروپاشی ابهت دولت واحد سوریه و تبدیل كشورهای قدرتمند منطقه به اجزاء كوچكتر را افزایش داده و با استناد به منابع غربی، از احتمال تقسیم كشور سوریه به سه بخش مجزا سخن می گویند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "امانوئل روزن" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص تصریح کرد: برخی منابع در اروپا و آمریکا از احتمال تقسیم سوریه به سه بخش خبر می دهند. بدین ترتیب کشور سوریه به سه کشور مستقل تبدیل می شود.

وی افزود: بر اساس این تقسیم بندی پیروان طایفه علوی و طرفداران بشار اسد، در باریکه ای در منطقه ساحلی سوریه مستقر می شوند که شهر حما و لاذقیه جزء آن هستند. این در حالی است که شورشیان مخالف بشار بر اکثر مناطق سوریه استیلا می یابند.

به ادعای این تحلیلگر صهیونیست، کردهای سوریه نیز به دنبال کشوری مستقل هستند. طایفه کرد در سوریه در شمال غرب این کشور است.
روزن افزود، در حال حاضر سفیر کشور مستقل سنی سوریه در لندن مستقر است اما از هویت وی اطلاعی نداریم.

"غالب قندیل" مدیر مرکز مطالعات شرق جدید در بررسی این گزارش، در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: تقسیم سوریه به سه کشور، فقط آرزوی صهیونیست ها نیست، بلکه چشم انداز کشورهای استعمارگر است. نقشه ای که تلویزیون اسرائیل از طرح تقسیم سوریه ارائه داد، شبیه به نقشه ای است که فرانسه در دوران استعمار سوریه طراحی کرده بود.

وی افزود: امروز مانع اصلی در برابر این طرح ها، اقتدار دولت مرکزی سوریه و همبستگی و وحدت در صفوف ارتش این کشور و حمایت ارتش از همه اجزاء کشور سوریه و پاکسازی این کشور از گروه های تروریستی است.

به گفتۀ قندیل، همۀ طرحها برای تقسیم سوریه با شکست مواجه شده، اما قوای استعمارگر همواره به دنبال روزنه امیدی برای تحقق طرح های توسعه طلبانه خود در منطقه هستند و به این منظور به طرق مختلف از عوامل دست نشانده خود در منطقه حمایت می کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...