نسخه چاپی

بروز حاشیه های خواسته یا نا خواسته در فضای كشتی

عکس خبري -بروز حاشيه هاي خواسته يا نا خواسته در فضاي کشتي

محمد بنا طی بیش از یك دهه حضور كنار تیم فرنگی توانست بهترین نتایج تاریخ این ورزش را رقم بزند. او به پاس تلاش‌های بی‌وقفه عنوان بهترین مربی جهان و آسیا را به خود اختصاص داد و از رشته ای كه سال های طولانی به تك ستاره‌ها دل بسته بود یك تیم قدرتمند تمام عیار ساخت. این همه، در سایه تلاش شبانه روزی این مربی علاقه مند و شیوه خاص نگرش وی به انتخابی بوده است. البته ممكن است عده ای به شیوه انتخابی سرمربی تیم فرنگی نقد داشته باشند اما به خاطر داشته باشیم كه محمد بنا با همین شیوه توانسته تیم ایران را به یكی از قدرت‌های اصلی كشتی دنیا تبدیل كند.

محمدرضا کاظمی- تداوم پاره ای اختلافات و حواشی در عرصه ورزش اول همانند آنچه که طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم می تواند کشتی را از اهداف اصلی خود دور کند. این واقعیت غیر قابل کتمان به سهولت قابل تشخیص است به شرطی که خودی ها مسبب این ندانم کاری نشوند، شعله آتش حاشیه ها به دست آنان اوج نگیرد. حمله به محمد بنا سرمربی موفق و افتخارآفرین کشتی فرنگی در شرایط حاضر نه به نفع این ورزش است و نه باری از دوش مشکلات کشتی برمی دارد. تیمی که در المپیک توکیو و متعاقب آن مسابقات جهانی نروژ کارنامه قابل قبولی داشته شایسته چنین نقدهای گزنده از طرف خودی ها نیست. قهرمانانی که البته به گردن کشتی حق دارند اما در حال حاضر به هر دلیل کنار گود مانده اند. مراد آن است تا دست اندرکاران ذیربط با تدبیر و خردورزی این جمع را بر سر یک میز بنشانند نه آنکه خواسته یا ناخواسته در مسیر افتراق گام بردارند. بدیهی است هدف از این نوشتار بستن مسیر نقد نسبت به عملکرد و اقدامات افراد از جمله محمد بنا نیست اما اگر قرار باشد این نقدها از سر کم لطفی یا بی توجهی نسبت به موفقیت ها و حاصل آن تضعیف یکی از مدال آورترین رشته ورزشی ما باشد در آن صورت باید در اصل موضوع تعمق بیشتری کرد.

محمد بنا طی بیش از یک دهه حضور کنار تیم فرنگی توانست بهترین نتایج تاریخ این ورزش را رقم بزند. او به پاس تلاش‌های بی‌وقفه عنوان بهترین مربی جهان و آسیا را به خود اختصاص داد و از رشته ای که سال های طولانی به تک ستاره‌ها دل بسته بود یک تیم قدرتمند تمام عیار ساخت. این همه، در سایه تلاش شبانه روزی این مربی علاقه مند و شیوه خاص نگرش وی به انتخابی بوده است. البته ممکن است عده ای به شیوه انتخابی سرمربی تیم فرنگی نقد داشته باشند اما به خاطر داشته باشیم که محمد بنا با همین شیوه توانسته تیم ایران را به یکی از قدرت‌های اصلی کشتی دنیا تبدیل کند.

در همین راستا بهتر بود رییس فدراسیون کشتی به جای برگزاری جلسه صمیمانه با منتقدین سرمربی، فضا را برای ایجاد همدلی و رفع دلخوری ها تلطیف کند نه اینکه از یک سو ماموریت سرمربی تیم ملی را تا پایان بازی های آسیایی تمدید و از سوی دیگر با منتقدان سرسخت وی نشست دوستانه برگزار کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...