نسخه چاپی

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی:

نخبگان مسئولیت و تعهد سنگینی در تبیین غیرت دینی و جهاد تبیین دارند

عکس خبري -دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي: نخبگان مسئوليت و تعهد سنگيني در تبيين غيرت ديني و جهاد تبيين دارند

دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت:نقش اهل فكر و قلم در مقابل «حسّاسیّت، حمیّت و غیرت‌زدایی از مردم نسبت به اصول، مبانی و بیّناتِ انقلاب بسیار مهم و مؤثر است. نخبگان جامعه مسئولیت و تعهد سنگینی در این رابطه دارند كه باید به وظیفه خود عمل كنند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، دکتر اسدالله بادامچیان در نخستین موضع گیری هفتگی پس از انتخاب مجدد به عنوان دبیرکل این حزب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد قیام 19 دی مردم شهیدپرور قم، اظهار داشت: بیانات اخیر امام خامنه ای فصل جدیدی در انقلابی گری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گشود. «غیرت دینی» ملت ایران در بزنگاه ها و عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، عامل نجات کشور و پیروزی های شکوهمند بوده است.
وی افزود: تا زمانی که حکومت سکولار در این کشور جریان داشت، سران استکبار با ایران دشمنی نداشتند. اما وقتی امام راحل (ره)، اسلام سیاسی را مطرح کرد، دشمنان اسلام آن را برنتافتند و به مقابله برخاستند. وی ادامه داد: نهضت اسلامی امام خمینی (ره) نشان داد که مرجعیت و علمای دین و نهاد روحانیت می تواند مردم را علیه استکبار بسیج کند نه روشنفکران سیاسی.
بادامچیان تأکید کرد: « غیرت دینی» با « خشونت نامعقول» متفاوت است. مصداق بارز «غیرت دینی»، 8سال دفاع مقدس و مبارزات اخیر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است. جنایات اخیر گروه های تروریستی داعش در منطقه که ذیل عنوان حکومت اسلامی انجام شد و موجب کشتار هزاران بیگناه و خسارات فراوان به ملت های منطقه گردید، از مصادیق بارز «خشونت نامعقول» است.
وی تصریح کرد: سردمدار این جنایات نیز آمریکا، رژیم صهیونستی و انگلیس هستند.
وی با اشاره به هجمه های فکری و فرهنگی دشمنان به مبانی انقلاب اسلامی ادامه داد: نقش اهل فکر و قلم در مقابل «حسّاسیّت، حمیّت و غیرت‌زدایی از مردم نسبت به اصول، مبانی و بیّناتِ انقلاب بسیار مهم و مؤثر است. نخبگان جامعه مسئولیت و تعهد سنگینی در این رابطه دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به مذاکرات وین تأکید کرد: برگزاری رزمایش های اخیر و دستاوردهای صنایع نظامی در عرصه هوافضا و مناسبات جدید جهانی جمهوری اسلامی به ویژه با چین و روسیه، جایگاه ایران را در مذاکرات تقویت کرده و در اوج اقتدار قرار داده است.
وی افزود: پرواضح است که سران غرب و آمریکا امروز ناچار به پذیرش شروط ایران هستند، چرا که با گذر زمان، شرایط برای آنها دشوارتر خواهد شد نه برای ایران.
بادامچیان همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه به چین و سفر آتی رییس جمهور به روسیه اظهار داشت: عملیاتی شدن تفاهم نامه 25 ساله ایران و چین و نیز گشایش فصل جدیدی از روابط ایران و روسیه، منافع سران آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش را به خطر خواهد انداخت و آثار تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.
وی بیهوده گویی های اخیر برخی مقامات اروپایی را بیانگر استیصال آنها در مذاکرات وین دانست و گفت: آنها در طول سال های گذشته به دنبال فشار حداکثری بر ایران برای پذیرش ذلت وابستگی و تبعیت از غرب و در نهایت، فروپاشی نظام اسلامی بودند. اما روند مذاکرات و مناسبات جهانی دولت نشان می دهد امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار و استکبار جهانی در آستانه فروپاشی است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با تقدیر از دولت در واکسیناسیون عمومی و مهار کرونا تأکید کرد: تلاش جهادی مسئولین در ماه های گذشته برای مهار کرونا و موفقیت نسبی آن نشان داد دولت سیزدهم می تواند با عزم جدی و تلاش جهادی، مشکلات بزرگ کشور را حل نماید. بنابراین در عرصه اقتصادی و معیشت نیز با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی و هماهنگی مسئولین و همراهی ملت نجیب و مقاوم، موانع را برطرف و در آستانه سال جدید، نوید بخش سالی خوش برای کشور باشد.
بادامچیان همچنین با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر اظهار داشت: باتوجه به افزایش نزولات آسمانی و بروز بلایای طبیعی از مسئولین انتظار می رود با پیش بینی های لازم از افزایش خسارات پیشگیری نموده و رسیدگی به آسیب دیدگان را در اولویت قرار دهند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به درگذشت ناگهانی مرحوم حاج محمدرضا یزدانی خرم رییس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی، آن را ضایعه ای برای ورزش ارزشی دانست و ضمن طلب غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و عرض تسلیت به خانواده و داغدیدگان و جامعه ورزشی و یارانش در حزب مؤتلفه اسلامی، از آنها خواست راه هدفمند آن عزیز سفر کرده را با قاطعیت ادامه دهند.
بادامچیان در پایان یاد و خاطره شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام را گرامی داشت و آنان را الگوهای مناسبی برای استکبارستیزی و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه دانست.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...