نسخه چاپی

پیامد تأثیرات مخرب اشغالگری و تروریسم در غرب آسیا

عکس خبري -پيامد تأثيرات مخرب اشغالگري و تروريسم در غرب آسيا

نماینده كشورمان در سازمان ملل گفت:‌ در غرب آسیا شاهد تأثیرات مخرب اشغالگری و تروریستی علیه حقوق زنان و دختران هستیم.

به گزارش نما، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: در منازعات و درگیری‌ها، تلاش‌ها باید بر رسیدگی به علل ریشه‌ای خشونت علیه زنان متمرکز شود و در دوران پس از جنگ، رویکرد اصلی باید حمایت از حقوق و تضمین مشارکت آن‌ها در حل و فصل منازعات، فرآیندهای صلح و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه باشد.

مجید تخت روانچی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع "زنان، صلح و امنیت" برگزار شد افزود: در منطقه غرب آسیا همچنان شاهد تأثیرات مخرب اشغالگری و مداخلات خارجی و همچنین فعالیت‌های تروریستی هستیم که زنان و دختران را هدف قرار می‌دهند.

وی گفت: قدیمی‌ترین مورد وضعیت زنان فلسطینی است که همچنان از پیامدهای چندین دهه اشغال و نقض حقوق بشر رنج می‌برند.

تخت روانچی با اشاره به تبعات لشکرکشی آمریکا به افغانستان وضعیت افغانستان اضافه کرد: ما بر این باوریم باید از حقوق همه اقوام و اقشار افغان از جمله زنان و دختران حمایت کرد و با مشارکت دادن آن‌ها در فرایند صلح و امنیت، آرمان‌های مشروع آن‌ها نیز تضمین شود.

وی با اشاره به این که مسائل مربوط به زنان و دختران تحت اختیارات مجمع عمومی و سایر نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد است گفت: شورای امنیت باید فقط زمانی به این موضوع رسیدگی کند، که به طور مستقیم به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط باشد.

تخت روانچی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نقش زنان در توسعه اقتصادی- اجتماعی و نیز حیات سیاسی و فرهنگی جامعه ایران اهمیت بسیاری قائل است.

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل با اشاره به تحریم‌های ظالمانی آمریکا علیه ایران افزود: با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا که ناقض قوانین بین‌المللی، حقوق اولیه زنان و دختران، به‌ویژه حق توسعه آنهاست، در ایران دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان و دختران، از جمله در حوزه آموزش و تحصیلات حاصل شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...