نسخه چاپی

در گفتگو با احمد كریمی‌اصفهانی مطرح شد؛

دولت دل به نقددوستان دهد/ نقد سازنده و دلسوزانه به دولت كمك می كند

عکس خبري -دولت دل به نقددوستان دهد/ نقد سازنده و دلسوزانه به دولت کمک مي کند

احمد كریمی اصفهانی گفت:اگر دولت نخواهد این صحبت ها را بپذیرد و نام آنها را بهانه و یأس بگذارد، دیگر هیچ دلسوزی به خودش اجازه حرف زدن نمی‌دهد اما اگر دولت اجازه حرف زدن داد و به این حرف ها گوش كرد، قطعا نقادان راهكار هم برای حل مشكلات دارند، البته اگر از آنها خواسته شود.

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال سیاسی درباره نقد از دولت گفت: اگر نقدی نباشد و دولت فکر کند هر آنچه انجام می‌دهد هیچ کس نباید صحبت کند، قطعا بداند نردبان ترقی را بالا نخواهد رفت.
وی با بیان این که دولت باید نقدهای کارشناسی را بپذیرد و گرنه در جا می‌زند گفت: دولت نباید درباره کسانی که نقادی می کنند بگوید «آنها دارند بذر یأس در جامعه می‌پاشند». بعضی ها به لحاظ عملکرد، تیم دولت را هماهنگ نمی دانند. به عنوان نمونه معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد «یارانه ها دو برابر می شود» اما فردای آن روز یکی دیگر از اعضای تیم اقتصادی دولت بیان کرد«این اختیار فقط با معاون اول است». اختلاف بین اعضای تیم اقتصادی دولت مشخص است. حال آنکه قبل از اعلام هر تصمیمی باید بررسی لازم کارشناسی درباره آن موضوع انجام شده باشد و بعد اعلام کنند.

وی افزود: نکته دیگر آنکه افزایش 25 درصدی قیمت دلار از آغاز شروع کار دولت آقای رئیسی به همین نسبت تورمی در جامعه ایجاد کرد چون دلار تعیین کننده قیمت تمامی کالاها است. آیا می‌توان در این رابطه چیزی نگفت؟ معتقدم دولت باید هم از کسانی که دلسوز جامعه و نظام هستند تشکر کند و نقدهای آنها را درباره این موضوع ترتیب اثر دهد.

این فعال سیاسی بیان کرد:ما امکانات داریم و توانمند هستیم به دولت نیز مکرر اعلام کردیم «اول تصمیمات را از جوانب مختلف کارشناسی بررسی و سپس اعلام کنند». اینکه تصمیمات رسانه ای شود، فضای اقتصادی به هم بریزد اما بعد آن تصمیمات عمل نشود، خودش ایجاد یأس در جامعه می کند. مثلا گفته شد «قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند» اما بعد مدتی می بینیم خود دولت روی گرانی خودرو صحه می گذارد.

وی افزود: بارها درباره اهمیت قیمت مرغ در زندگی مردم صحبت شد اما آیا دیدیم قیمت مرغ ارزان شود؟ خیر هر روز شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم.

او با بیان اینکه دولت رئیسی باید به سخن منتقدان گوش کند، اظهار کرد: در کل اگر دولت نخواهد این صحبت ها را بپذیرد و نام آنها را بهانه و یأس بگذارد، دیگر هیچ دلسوزی به خودش اجازه حرف زدن نمی‌دهد اما اگر دولت اجازه حرف زدن داد و به این حرف ها گوش کرد، قطعا نقادان راهکار هم برای حل مشکلات دارند، البته اگر از آنها خواسته شود.

او در پایان گفت: دولت باید بپذیرد در کار اقتصادی اش نتوانسته آن وحدت رویه را داشته باشد و این موضوع موجب شده که امروز شاهد گرانی های متعدد در حوزه کالا و خدمات باشیم.

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...