نسخه چاپی

واكنش سازمان ملل به حمله ائتلاف سعودی به زندانی در یمن

عکس خبري -واکنش سازمان ملل به حمله ائتلاف سعودي به زنداني در يمن

دبیركل سازمان ملل متحد با محكوم كردن حمله ائتلاف سعودی به زندانی در استان صعده واقع در شمال یمن تحقیقات سریع و شفاف را در این خصوص خواستار شد.

به گزارش نمابه نقل از روسیا الیوم، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی ائتلاف سعودی به زندانی در شمال یمن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، آنتونیو گوترش در بیانیه ای با اعلام اینکه حملات هوایی دیگری هم در دیگر مناطق یمن ثبت شده و به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شده است، تحقیقات سریع، اثرگذار و شفاف و بازخواست مجریان آن را خواستار شد.

گفتنی است که در حمله بامداد جمعه ائتلاف سعودی به زندانی در استان صعده واقع در شمال یمن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، وزارت بهداشت یمن پیش از این از افزایش شمار قربانیان و مجروحان حمله هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی به زندان صعده یمن خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، اکنون به طور مجموع شمار کشته شدگان و مجروحان حمله هوایی به این به زندان در صعده به ۲۲۳ تن افزایش پیدا کرده است.

پیش تر رسانه‌های یمنی اعلام کرده بودند که در این حمله بیش از ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تَن دیگر به شدت زخمی شده اند.

علاوه بر این، وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از قربانیان حمله مذکور از غیر یمنی‌ها هستند.

در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن یک پست توئیتری در خصوص بمباران مناطق مختلف این کشور منتشر کرد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این پست توئیتری آورده است: «هدف قرار دادن غیرنظامیان به مثابه جنایت جنگی است و هیچ چیز نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...