نسخه چاپی

الهام:بركناری دستجردی سیاسی نبود

سخنگوی دولت، تغییرات انجام شده در وزارت بهداشت را كارشناسی و تخصصی دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، غلامحسین الهام در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تقدیر از زحمات مرضیه وحید دستجردی (وزیر سابق بهداشت و درمان )، گفت: ایشان زحمت‌های زیادی کشیدند که قابل تکریم و احترام است، اما در روند و شرایط امروز ، با توجه به اولویت‌های دولت در این بخش کار سنگینی وجود داشت که باید خوب پیش می‌رفت و شاید این تغییرات در جهت ترفیع خدمات و بهبود خدمات عمومی به مردم موثر باشد، پس این تغییر را کارشناسی و تخصصی می‌دانم.

وی همچنین در رابطه با اظهارنظرهایی مبنی بر این‌که لیست ارائه شده توسط دولت به قوه قضاییه در مورد اسامی مفسدان اقتصادی، لیست افراد ممنوع‌الخروج است، اظهارداشت: افراد مختلفی مطرح بودند و در لیستی که توسط رئیس جمهور طرح شده‌ موضوعات مختلف مطرح شده ،چون به بحث اجرای اصل 49 قانون اساسی تاکید شده است که شامل همه‌ افرادی است که فسادهای مختلف انجام دادند، از جمله زمین‌خواری و غیره.

الهام همچنین تصریح کرد: در مورد معوقه‌های بانکی بحث کسانی که معوقات خود را نمی‌پردازند، با کسانی که دچار مشکل شده آند و مشکل آنها قابل قبول است را قابل تفکیک می‌دانیم.

وی همچنین در رابطه با برنامه‌های دولت برای مهار تورم گفت: این یک موضوع اقتصادی است که در این رابطه نظری ندارم، اما دولت در بحث برنامه‌ریزی جلسات مستمری با حضور کارشناسان اقتصادی دارد و بر اساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران و اتخاذ راهکارهای مناسب پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با این موضوع که گفته می‌شود، قرار است قیمت مسکن مهر افزایش پیدا کند، تصریح کرد: آقای نیکزاد در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و اظهار نظر خواهند کرد.

سخنگوی دولت همچنین از تصمیمات دولت برای ارتقای برخی بخش‌ها در استان‌های مختلف به شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: بنا به تصمیم دولت در استان کهکیلویه و بویراحمد شهرستان لنده تشکیل می‌شود دراستان بوشهر نیز شهرستان عسلویه تشکیل خواهد شد،‌در استان سیستان و بلوچستان نیز چهار شهرستان میرجاوه، قصر قند، هامون و نیمروز تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در استان تهران شهرستان قرچک ایجاد خواهد شد، در استان چهارمحال بختیاری نیز شهرستان بن و سامان ایجاد می‌شود.

الهام همچنین در مورد شاغلین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: براساس تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شاغلین در این سازمان از نظر بازنشستگی هر 5 سال خدمت آنها 6 سال در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و در مورد شایعات جابه‌جایی برخی وزرا در دولت گفت: به نظر می‌رسد اگر این شایعات نباشد برخی رسانه‌های باید کار خود را تعطیل کنند.

وی همچنین با بیان این‌که اکنون هیچ جابه‌جایی در دولت صورت نگرفته در مورد این‌که گفته می‌شود، آقای بقایی قرار است به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل فعالیت کند، تصریح کرد: چنین چیزی نیست و ایشان در معاونت اجرایی مشغول به کار هستند و کار استخدامی نهاد را پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت به سیاست‌های دولت در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند امر درمان و بهداشت از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت در این وزارتخانه است وبا قوت این موضوع پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: برکناری خانم دستجردی امری سیاسی نبود، بلکه مربوط به موضوعات تخصصی بود.

الهام همچنین در مورد مصوبه مجلس در ارتباط با ادغام وزارتخانه‌ها و اختیارات دولت در این زمینه و تایید آن توسط شورای نگهبان گفت: این قانون هنوز ابلاغ نشده است و قانون بعد از انتشار ، ابلاغ قابلیت اجرایی دارد و باید منتظر ماند ابلاغ شود تا در مورد ‌آن تصمیمی گرفته شود و ما هنوز قانونی را دریافت نکرده‌ایم.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...