نسخه چاپی

مردم می‌گفتند وزیر خارجه ما تو هستی

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأكید كرد: بعد از جنگ اسراییل با اعراب كه سرزمین‌هایی مانند صحرای سینا و ارتفاعات جولان را تصرف كرده بودند وزیر وقت اسراییل گفت نقطه بعدی ما خیبر است یعنی آنها می‌خواستند قلعه‌هایی كه یهودیان داشتند و به‌دست امیرمؤمنان فتح شد را هم تصرف كنند اما امروز از ترس مجاهدین فلسطینی دور خود را دیواری به ارتفاع هفت متر كشیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شامگاه دوازدهم دی‌ماه در همایش گروه‌های دفاع شخصی بسیجیان سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص)، بیداری اسلامی را بازگشت به ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام عنوان کرد و گفت: این بیداری در مقابل خواب‌رفتگی و غفلت از اسلام قرار دارد زیرا در یک دوره نسبتا طولانی در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی مسلمانان رو به مکاتب غربی آوردند که البته هنوز آثار نفوذ مکاتب غربی در ایران هم وجود دارد.

به گزارش رسا، وی بیان داشت: در اولین مجلسی که بعد از انقلاب فرانسه تشکیل شد، افرادی که در طرف چپ مجلس نشسته و طرفدار طبقه طبقات محروم بودند را چپی و افرادی که در طرف راست مجلس نشسته و طرفدار سرمایه‌داری بودند را راستی نامیدند و این فرهنگ فرنگی به ایران هم کشیده شد.

لیبرالیسم و کمونیسم سوغات غرب است

دکتر ولایتی با بیان این که لیبرالیسم و کمونیسم سوغات غرب است، اظهار داشت: کمونیسم در عراق آنقدر نفوذ داشت که وقتی آیت‌الله سیدمحسن حکیم با شجاعت اعلام کرد که کمونیسم کفر است، حکومت بعث عراق او را تحت فشار قرار داد و تا آخر عمر به‌نوعی در محاصره قرار داشت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه تبیین نفوذ کمونیسم با اشاره به این که سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سه‌گروه تشکیل شده بود که دوتای آنها به‌طور مطلق کمونیست بودند، اظهار داشت: رؤسای جبهه خلق برای آزادی فلسطسن و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، هر دو کمونیست مسیحی بودند و فتح به ریاست یاسر عرفات شاخه‌ای از اخوان‌المسلمین بود که هم‌اکنون به‌سرکردگی محمود عباس کارش به جایی رسیده که ابزار دست اسراییل شده است.

وی ابراز داشت: وقتی جمال عبدالناصر علیه حکومت فاروق کودتا کرد، معتقد بود همه جهان عرب باید یکپارچه و متحد بشود به‌ همین دلیل نام مصر را جمهوری متحد عربی گذاشتند و کشورهای عربی جریان چپ و راست را تجربه کردند.

ولایتی در ادامه بیان داشت: وقتی امام خمینی(ره) ندای بازگشت به اسلام را سر دادند، مردم تبعیت کرده و حکومت جمهوری اسلامی که امام(ره) فرمودند نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر تشکیل شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل میزان اقتدار یک کشور را منوط به میزان تأثیرگذاری آن در بین کشورها و در حوزه بین‌الملل عنوان کرد و گفت: ما بعد از انقلاب اسلامی به نتایجی بسیار ارزشمندی رسیدیم که امروز در حوزه سیاسی و دفاعی از همه کشورهای منطقه و اسلامی بالاتر هستیم و در تصمیم‌گیری‌ها نقش تعیین کننده داریم.

هیچ کشوری اقتدار جمهوری اسلامی را ندارد

وی با تأکید بر این که امروز هیچ کشوری را به میزان اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمی‌شناسم، بیان داشت: کدام‌یک از کشورهای اسلامی آنقدر استقلال دارد که اجازه نفوذ به هیچ کشور خارجی را ندهد؟

دکتر ولایتی با بیان این که اگر در کشورهای مصر، لیبی، تونس، یمن، بحرین، عراق و افغانستان تحولی رخ داده به‌تأثیر از جمهوری اسلامی بوده است، ابراز داشت: وقتی در دوران وزیر بودن به کشورهای اسلامی سفر می‌کردم، مسلمانان می‌گفتند وزیر خارجه ما تو هستی زیرا آنها ایران را تجسم‌یافته آرمان‌های اسلامی می‌دانستند و این بذری که با انقلاب اسلامی پاشیده شد، امروز رویش کرده است.

وی در بیان شباهت‌های تحولات مصر با انقلاب اسلامی، ابراز داشت: مبارک بعد از مدتی مقاومت در برابر تظاهرات‌های مردم، به‌امید آن که بعد از آرام‌شدن فضا بازگردد، به شرم‌الشیخ رفت مانند شاه ایران که او هم مرتکب چنین عملی شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: هوشمندی امام خمینی(ره) و مردم و پایبندی آنها به اسلام ناب اهل‌بیت(ع) باعث شده تا ایران همیشه در تاریخ اسلام از بقیه کشورها جلوتر باشد.

دکتر ولایتی با تأکید بر این که هیچ کشوری مانند ایران از نفوذ آمریکا استقلال ندارد، ابراز داشت: مردم کشورهای اسلامی از ایران الگو گرفته و قدم‌ به‌ قدم جلو آمدند و در مصر اساس دعوا بر سر این بود که می‌خواستند شریعت اسلام مبنای قانون باشد درحالی که قبلا شعار ناسیونالیسم عربی می‌دادند.

وی با بیان این که همان‌طور که انقلاب اسلامی با مشکلاتی مواجه بود، انقلاب دیگر کشورهای اسلامی آمیخته با مشکلات است، عنوان داشت: علت مواضع خصمانه آمریکا و انگلیس در قبال ایران این است که می‌خواهند به منافع‌شان در ایران بازگردند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل چشم طمع آمریکا و اسراییل را به خاک، مردم و منافع کشورهای اسلامی متوجه دانست و با اشاره به این که آنها برای رسیدن به اهداف‌شان از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند، گفت: دلیل این که هنوز در مصر حکومت اسلامی تأسیس نشده و با اسراییل رابطه دارند این است که هیچ ملتی مانند ایران و هیچ رهبری هم مانند امام خمینی(ره) نیست.

ولایتی ادامه داد: در کشورهای اسلامی هیچ پدیده‌ای مانند نقش مقام معظم رهبری در مدیریت جامعه و برخوردشان با دشمنان جمهوری اسلامی نداریم و آنها همچنین سابقه مبارزاتی ملت ایران را ندارند.

وی در پاسخ به گفته برخی که می‌گویند چرا ما بر سر حق هسته‌ای مقاومت می‌کنیم که در نتیجه آنها فشارها را زیاد کنند یا این که چرا از سوریه حمایت می‌کنیم که کار به جاهای سخت کشیده شود، گفت: ما اگر بخواهیم امنیت‌مان حفظ شود باید سنگرهای خود را خارج از مرزها ایجاد کنیم که امیرمؤمنان(ع) فرمودند «هیچ مردمی ذلیل نشدند مگر این که در خانه‎‌های خود نشستند تا دشمن به سراغشان آمد».

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل یادآور شد: بعد از جنگ اسراییل با اعراب که سرزمین‌هایی مانند صحرای سینا و ارتفاعات جولان را تصرف کرده بودند وزیر وقت اسراییل گفت نقطه بعدی ما خیبر است یعنی آنها می‌خواستند قلعه‌هایی که یهودیان داشتند و به‌دست امیرمؤمنان فتح شد را هم تصرف کنند اما امروز از ترس مجاهدین فلسطینی دور خود را دیواری به ارتفاع هفت متر کشیده‌اند.

ولایتی با اشاره به این که اسراییل هر روز بدون تردید ضعیف تر می‌شود، اظهار داشت: دکتر رمضان عبدالله که ارادت صادقانه‌ای به مقام معظم رهبری دارد گفت آنچه ما از فشنگ تا موشک داریم را ایران به ما داده است.

وی ادامه داد: وقتی بعضی از شبکه‌های وابسته به ارتجاع عرب از رمضان عبدالله دلیل طرح این مطلب را پرسیدند، پاسخ داد اولا تشکر از مخلوق برای تشکر از خالق جزو اخلاق اسلامی است و دوم این است که وقتی عرب‌های مرتجع منطقه می‌گویند دشمن اصلی اسراییل نبوده بلکه مهم جنگ بین شیعه و سنی است، من با این کار ثابت کردم که ایران شیعه به ما کمک می‌کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این که موشک‌های شلیک شده به اسراییل در جنگ هشت روزه سه میلیون یهودی را به پناهگاه کشاند و اگر جنگ قبلی بیست و دو روز طول کشید، امروز اسراییل ظرف هشت روز دستان خود را بالا می‌برد، تصریح کرد: همه این مسائل نتیجه سیاست درستی است که فقط با حکمت و تدبیر و شجاعت مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

هدف از حمله به سوریه ایران است

ولایتی هدف از حمله به سوریه را ایران دانست و ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند رشته مقاومت بین ایران، سوریه، لبنان و عراق که گلوی اسراییل را فشار می‌دهد را پاره کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...