نسخه چاپی

مهمانپرست: مذاكره با آمریكا مطرح نیست

یك دیپلمات آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن ادعای یك مقام یمنی در خصوص توقیف یك فروند كشتی ایرانی در نزدیكی بندر الصلیف در ساحل دریای سرخ را تكذیب كرد.

به گزارش نما، یک دیپلمات آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در گفتگو با خبرنگار مهر، ادعای یک مقام مسئول یمن مبنی بر توقیف یک فروند کشتی ایرانی در نزدیکی بندر الصلیف در ساحل دریای سرخ را تکذیب کرد.این دیپلمات تأکید کرد: اصل خبر توقیف یک فروند کشتی صحت دارد ، اما کشتی مذکور متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست و ادعای ارتباط این کشتی با ایران بازی رسانه ای است.

بر اساس این گزارش ، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرده است که یک مقام مسؤول در دولت یمن گفته است نیروهای مرزبانی دریایی این کشور یک فروند کشتی ایران را در نزدیکی بندر الصلیف در ساحل دریای سرخ توقیف کرده اند.

همچنین این روزنامه تأکید کرده ؛ مقامات یمنی مدعی شده اند این کشتی حامل سلاح بوده است و ۱۶ شهروند سوریه و ۲ شهروند سومالی را در این کشتی بازداشت کرده اند.

لازم به ذکر است که ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این توقیف کشتی ایرانی را تکذیب کرده بود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن تکذیب خبر گفته است که گمان می‌کنم بسیاری از این مسائل که مطرح می‌شود، بازی‌های سیاسی است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...