نسخه چاپی

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۱/۰۳؛ بارش پراكنده برف و باران در برخی مناطق/ هشدار سازمان هواشناسی برای ۳ كلانشهر

عکس خبري -هواشناسي ايران ????/??/??؛ بارش پراکنده برف و باران در برخي مناطق/ هشدار سازمان هواشناسي براي ? کلانشهر

سازمان هواشناسی از بارش پراكنده برف، باران و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا آخر هفته خبر داد و برای ۳ كلانشهر كشور هشدار صادر كرد.

به گزارش نما، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرامی حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان باعث افزایش غلظت آلایندهای جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

بعدازظهر چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از غرب کشور، بارش‌های پراکنده در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب کردستان، آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی و وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی ۴ تا ۸ درجه‌ای دما به‌ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

در زمان حاضر دمای هوای در تهران منفی یک درجه است که حوالی ساعت ۱۶ به ۸ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. امروز در پایتخت باد در جهت شمال غربی و با سرعت حداکثر ۷ کیلومتر بر ساعت می‌وزد.

توصیف سامانه: پایداری و سکون نسبی هوا

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۳: تهران، کرج، اصفهان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴: تهران، کرج، اصفهان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۵: تهران، کرج، اصفهان.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده(ثابت و متحرک)افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهر، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.

۱۴۰۰/۱۱/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...