نسخه چاپی

ائتلاف مقاومت مقابل‌آمریكا

عکس خبري -ائتلاف مقاومت مقابل‌آمريکا

روزنامه نیویورك‌تایمز نیز درباره دیدار رئیسی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیه نوشت: این دیدار نمایش وحدت ۲كشور در مقابل آمریكا بود.

به گزارش نما، روزنامه همشهری طی گزارشی در مورد بازتاب سفر رئیس جمهور به مسکو نوشت: سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به روسیه، برداشت‌های مختلف رسانه‌های خارجی از اهداف و پیام دیدار روسای جمهور ایران و روسیه را همراه داشت. خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی به‌طور عمده از تقویت همکاری‌های ضدتحریم و کاهنده فشارهای آمریکا به‌عنوان آورده‌های این سفر یاد کردند و در ابعاد اقتصادی نیز به برخی جزئیات همکاری‌ها عمدتا از زبان سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و هیأت همراه اشاره داشتند. دیدار سیدابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین در مسکو در رسانه‌های آمریکا بازتاب زیادی داشت. خبرگزاری آسوشیتدپرس از ابراز علاقه پوتین برای گفت‌وگو در مورد نگرانی‌های مشترک روسیه و ایران در مورد وضعیت افغانستان نوشت و اشاره داشت که رئیسی نیز برای گسترش همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و اکتشافات فضایی ابراز تمایل کرد.


نمایش اتحاد
روزنامه نیویورک‌تایمز نیز درباره دیدار رئیسی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیه نوشت: این دیدار نمایش وحدت ۲کشور در مقابل آمریکا بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس‌جمهور ایران در دیدار با پوتین در روز چهارشنبه به همتای روس خود یادآوری کرد که تهران در ۴۰سال گذشته در مقابل آمریکا ایستادگی کرده است. در گزارش این روزنامه آمده بود که «سفر ۲روزه رئیسی به مسکو که از روز چهارشنبه آغاز شد، تحکیم روابط ۲کشور در کنار چین در مقابل یک دشمن مشترک یعنی آمریکا را هدف قرار می‌دهد.» این رسانه با اشاره به اختلافات روسیه و غرب درباره حوزه نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین نیز اشاره داشت و اینکه ایران این پیام را ارسال می‌کند که اگر تحریم‌های غرب برداشته نشوند، این کشور گزینه‌های دیگری نیز دارد.

روزنامه اقتصادی فایننشال‌تایمز آمریکا نیز در گزارش مفصلی نوشت که «ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه در حالی با ولادیمیر پوتین از روسیه دیدار کرد که جمهوری اسلامی به‌دنبال گسترش روابط با مسکو و پکن برای مقاومت بهتر در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی ایالات‌متحده است.»

سایت روزنامه واشنگتن‌تایمز بحث همکاری‌های مشترک ایران و روسیه بر سر مسائل سوریه را مدنظر قرار داد و با اشاره به قدردانی پوتین از همکاری ۲کشور در زمینه بحران سوریه و سایر مسائل بین‌المللی نوشت: «روسیه و ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمایت و به دولت او کمک کرده‌اند تا در جنگ پیروز شود. مسکو سعی کرده است در روابط خود با ایران و اسرائیل تعادل ایجاد کند و روابط با آنها را گسترش دهد.» خبرگزاری فرانسه درباره این سفر نوشته بود: «سفر ابراهیم رئیسی به مسکو که در اثنای مذاکرات وین انجام شده است، مهم‌ترین سفر خارجی او از زمان روی کار آمدنش در ماه اوت پس از حسن روحانی به‌شمار می‌آید.»

رئیس‌جمهور تسلیم‌ناپذیر
در همین رابطه یک رسانه روسی‌زبان به نام «کومرسانت» طی گزارشی به توصیف ماجرای نماز خواندن رئیسی در دیدار با پوتین پرداخت و نوشت: «رئیسی مذاکرات را قطع کرد و به اتاق کناری رفت و نماز خواند. کومرسانت با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سیدابراهیم رئیسی، او را فردی متدین و تسلیم‌ناپذیر معرفی کرد و نوشت: «پوتین نمی‌توانست با رئیس‌جمهور ایران دیدار نکند. او به چنین دیداری نیاز داشت و این نیاز کمتر از احساس نیاز در طرف ایرانی نبوده است.»

۱۴۰۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...