نسخه چاپی

دین ابزار آل سعود برای تفرقه مذهبی

یكی از مخالفان نظام آل سعود مشكل عربستان را استفاده از دین برای تفرقه افكنی در جامعه دانست و از تبعیض مذهبی در این كشور انتقاد كرد.

به گزارش نما، "علی الیامی" در گفت وگو با العالم با اشاره به شهادت "احمد مطر" از جوانان قطیف در روز جمعه که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بود، اظهار داشت: نیروهای امنیتی آل سعود با گلوله جنگی معترضان را هدف قرار می دهند تا تظاهرات را متفرق کنند.

رئیس مرکز دموکراسی و حقوق بشرعربستان، افزود: مردم عربستان به خشم آمده اند و خواهان احقاق حقوق خود، حاکمیت دموکراسی، عدالت و برابری هستند و همه عربستانی ها همصدا شده اند.

الیامی از مسئولان سعودی خواست به جای کشتار جوانان معترض مردم را در تعیین سرنوشت خود مشارکت دهند و این تنها راه برقراری عدلت و ثبات در کشور است.

وی در ادامه، تصریح کرد: به ازای هر جوان عربستانی که کشته شود، هزاران جوان دیگر بر می خیزند، اما رژیم آل سعود به خواب غفلت رفته است.
الیامی مشکل عربستان را استفاده ابزاری از دین برای تفرقه افکنی دانست و گفت: روحانیان به ابزاری در دست حکام تبدیل شده اند؛ رژیم آل سعود باید بداند که نسل جدید، طرز تفکر مختلفی دارد و باید به مطالبات مردم رسیدگی شود.

رئیس مرکز دموکراسی و حقوق بشرعربستان، مردم را به شرکت در تظاهرات و نترسیدن از نیروهای امنیتی فراخواند و تاکید کرد که ثبات عربستان جز با برقراری عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محقق نخواهد شد.

حسین الیامی تاکید کرد: مردم منطقه الشرقیه به سبب مذهبشان که با وهابیت و آل سعود همراهی نمی کند، در معرض تبعیض طائفی قرار دارند؛ این سیاست باید تغییر یابد و گرنه تنش ها به انفجاری بزرگ در عربستان منجر می شود که به هیچ وجه در حد تصور این رژیم و حامیانشان نخواهد بود.

در حال حاضر شهر قطیف شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی است و زره پوش ها سراسر منطقه را فراگرفته اند و در جای جای شهر پست های ایست بازرسی ایجاد کرده اند.

وزارت کشور عربستان، به قتل احمد مطر اعتراف کرد و در توجیه آن ادعا کرد که عناصر امنیتی در دفاع از خود اقدام به تیراندازی کرده اند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...