نسخه چاپی

نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی امارات در تیررس انصارالله

عکس خبري -نيروگاه اتمي ? هزار مگاواتي امارات در تيررس انصارالله

معاون دبیركل مجمع بیداری اسلامی گفت: هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی یك تهدید حیاتی برای امارات بود به این معنا كه یمنی‌ها می‌توانند همه مناطق حیاتی و حساس امارات را هم هدف بگیرند.

به گزارش نما، حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و کارشناس حوزه‌ جهان اسلام و عرب، با اشاره به وقایع اخیر یمن گفت: در ۲-۳ روز گذشته اتفاقات مهمی در حوزه یمن رخ داده و ما شاهد بودیم که ائتلاف سعودی علیه مردم یمن از ترس از دست دادن این منطقه توان خود را به کار گرفته‌اند و به بمباران غیر نظامیان پرداختند.

وی افزود: اماراتی‌ها از یک سال و نیم پیش اعلام کردند که دیگر در جنگ یمن دخالت نمی‌کنند ولی برخلاف این اظهارنظر نیروهایی را آموزش داده و در میدان نگه داشته بودند و اهداف خود را از این طریق دنبال می‌کردند و تنها به صورت ظاهری از میدان جنگ عقب‌نشینی کرده بودند.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: امارات در این مدت نیروهای خود را در بندر حدیده مستقر کرد چرا که این بندر برای یمنی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از دلایل دیگری که باعث شد تا اماراتی‌ها مجدد به میدان جنگ بازگردند این بود که آنها یک سیستم پدافند موشکی بسیار پیشرفته را از آمریکایی‌ها خریداری کرده بودند که این سیستم پدافند موشکی از پاتریوت به مراتب قوی‌تر بود و اماراتی‌ها فکر می‌کردند این سیستم دفاع موشکی بتواند در مقابل موشک‌های بالستیک بازدارندگی داشته باشد.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: به همین خاطر اماراتی‌ها رسماً اعلام جنگ کرده و به میدان جنگ وارد شدند و یمنی‌ها نیز در عملیات طوفان با موشک بالستیک و ده‌ها فروند پهپاد و موشک‌های دیگر امارات را هدف قرار دادند و در عمق ۱۳۵۰ کیلومتری فرودگاه ابوظبی را مورد هدف قرار دادند.

اکبری خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن ابوظبی یک تهدید حیاتی برای امارات بود به این معنا که یمنی‌ها وقتی می‌توانند تا عمق ۱۳۵۰ کیلومتری امارات را هدف قرار دهند می‌توانند همه مناطق حیاتی و حساس امارات را هم هدف بگیرند.

وی با اشاره به موشک باران فرودگاه ابوظبی توسط یمن افزود: اگر یمنی‌ها اراده کنند و نیروگاه اتمی امارات را هدف قرار دهند، امارات به خاک سیاه خواهد نشست.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: استفاده از موشک‌های متعدد در روزهای اخیر توسط یمنی‌ها نشاندهنده این است که قدرت آنها پس از گذشت ۸ سال جنگ بیشتر شده است.

اکبری خاطرنشان کرد:‌ دقت در هدف‌زنی از یکسو و عبور از سیستم پدافند موشکی پیشرفته آمریکایی خریداری شده توسط امارات از سوی دیگر هزینه‌ای برای امارات و آمریکا بود و ما می‌بینیم که یک واکنش گسترده جهانی علیه یمنی‌ها شکل گرفت.

وی گفت: سعودی‌ها جنایت می‌کنند و مردم عادی را مورد هدف قرار می‌دهند تا به زعم خود حمله موشکی انصارالله به امارات را جبران کنند.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی افزود: حمله موشکی یمن به امارات هم بی‌اعتباری برای آمریکا به همراه داشت و نشان داد که سامانه موشکی آمریکایی نتوانسته جلوی موشک‌های انصارالله یمن را بگیرد و یک یأس و ناامیدی برای ائتلاف صورت گرفته علیه یمن ایجاد شد که با آن همه نیروی زرهی یمن توانست امارات را مورد هدف قرار دهد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...