نسخه چاپی

اخطار لاریجانی به مخلان امنیت اجتماعی مردم

رئیس دستگاه قضا با اعلام این‌كه تمام كسانی كه قصدشان تضعیف امنیت اجتماعی مردم است، باید هشدار و اخطار قوه قضاییه را جدی بگیرند، اظهار كرد: همگان دیدند كه چند زورگیری كه گرفتار قانون شده بودند در دادگاه چه حالی داشتند و این عاقبت تمام كسانی است كه بخواهند دست به چنین اعمالی بزنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ذکر برخی روایات در خصوص اربعین حسینی و مصائب واردشده به اهل بیت (ع) گفت:‌ زمانی که خاندان اهل بیت (ع) به نزدیکی مدینه رسیدند، تمام اهل مدینه از شنیدن خبر ورود خاندان اهل بیت (ع) و حضرت امام سجاد (ع) به گریه و شیون افتادند و در مصائب اهل بیت گریستند و جمع کثیری به دیدار حضرت شتافتند. حضرت امام سجاد (ع) در خطابه‌ای برای آنان بعد از ذکر و حمد الهی به جوانب مختلف مصیبت عاشورا پرداختند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: برحسب روایات حضرت علی‌بن الحسین (ع) فرمودند، در مصیبت حضرت اباعبدالله (ع) زمین و آسمانها گریسته و از قعر دریاها گرفته تا اوج آسمان‌ها تمام اهل آسمان ‌ها و زمین داغدار این مصیبت بزرگ بوده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با یادآوری این نکته که مومنان و شیعیان باید عظمت این مصیبت را که در آن تمام عوالم هستی گریسته است همواره به یاد داشته باشند و از آن پند بگیرند، افزود:‌ این حقیقت که تمام عوالم هستی به مصیبت اهل بیت (ع) و حضرت اباعبدالله (ع) گریسته، پندی است که مومنان و شیعیان باید به آن توجه کنند و آن پند بزرگ این است که بدانیم ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و حضرت اباعبدالله (ع) در واقع ذکر خداوند است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ این چه روح بلندی است که وقتی مصیبت پیدا می‌کند تمام هستی بر او می‌گریند و قطعا با ذکر این مصیبت عظیم در واقع به ذکر خداوند متعال و قدرت و جلال الهی متذکر شده‌ایم.

رئیس دستگاه قضا یکی دیگر از پندهای حادثه عاشورا و حوادث و خطابه‌های بعد از آن را ادب اهل بیت (ع) نسبت به یاد خداوند متعال در تمام شرایط دانست و ابراز امیدواری کرد همه مومنان توفیق عزاداری و برپایی عزای اهل بیت و بهره‌مندی از برکات آن را کسب کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود امنیت اجتماعی باردیگر از تشدید برخورد دستگاه قضایی با اشرار و اراذل و اوباش خبر داد و گفت:‌ باتوجه به تذکرات داده شده در روزهای اخیر برخورد قاطع و بسیار مناسبی با اشرار و زورگیران شده است و باردیگر اعلام می‌کنیم که این شدت عمل همچنان ادامه خواهد داشت و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

رئیس دستگاه قضا با اعلام این‌که تمام کسانی که قصدشان تضعیف امنیت اجتماعی مردم است، باید هشدار و اخطار قوه قضاییه را جدی بگیرند، اظهار کرد: همگان دیدند که چند زورگیری که گرفتار قانون شده بودند در دادگاه چه حالی داشتند و این عاقبت تمام کسانی است که بخواهند دست به چنین اعمالی بزنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با قدردانی از رسانه‌ها بویژه صدا و سیما در انعکاس مناسب برخورد قوه قضاییه با اشرار خواستار استمرار اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در این زمینه و افزایش آگاهی‌ها نسبت به عواقب و تبعات قانونی اقدامات برهم‌زننده نظم و امنیت عمومی و اجتماعی مردم شد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در امنیت اجتماعی مردم نباید به هیچ وجه مسامحه‌ای صورت گیرد و توصیه ما این است که صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نصوص قانونی مربوط به عواقب جنایت علیه امنیت اجتماعی مردم را از زبان قضات و حقوقدانان به مردم منتقل کنند تا همه از عواقب وخیم این گونه اقدامات مطلع شوند و هیچ کسی دیگر حاضر نشود که جوانی و استعداد خود را و نیز خانواده‌ها را از این طریق متلاشی کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان سخنان ارتحال آیت‌الله آقامجتبی تهرانی را به خانواده آن مرحوم و نیز خانواده بزرگ علم در کشور تسلیت گفت و افزود:‌ امیدواریم روح بلند ایشان با ارواح طیبه شهدا و اهل بیت قرین و مدارج عالی آن مرحوم متعالی‌تر شود.

گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه حاکی است؛ مسئولان عالی قضایی در این جلسه ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه اداره و نظارت بر بازداشتگاه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...