نسخه چاپی

آزمایش دو موشك كروز توسط كره شمالی

عکس خبري -آزمايش دو موشک کروز توسط کره شمالي

كره شمالی كه طی روزهای اخیر چهار آزمایش موشكی انجام داده بود، روز سه شنبه نیز دو موشك كروز به سمت دریای ژاپن پرتاب كرد.

به گزارش نما، کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که کره شمالی دو موشک کروز به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.خبرگزاری یونهاپ امروز سه شنبه گزارش داد، روسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در حال تحلیل و بررسی ویژگیها و مختصات این موشکها هستند. این پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی طی دو هفته گذشته است.

در آزمایشهای قبلی، ارتش کره شمالی چندین موشک بالستیک و یک موشک مافوق صوت را از لانچرهای مختلف از جمله از روی یک قطار باری شلیک و آزمایش کرده بود. دولت ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی کره شمالی، هفته گذشته از تشکیل ستاد بحران مخصوص این وقایع در دفتر نخست‌وزیری این کشور خبر داد.

با اینکه پیونگ یانگ آزمایش موشکی خود را اقداماتی در راستای افزایش توان دفاعی و بازدارندگی خوانده، «هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه ژاپن گفته، توکیو آزمایش‌های موشکی کره شمالی را که تهدیدی برای ژاپن، منطقه و کل جامعه بین‌المللی می‌داند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پنج شنبه گذشته ضمن محکوم کردن سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ، در جلسه دفتر سیاسی حزب کارگران این کشور قول داد کره شمالی برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده شود.

رهبر کره شمالی همچنین به مقامات دستور داد تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...