نسخه چاپی

جزییات ارزش‌گذاری نهایی استقلال و پرسپولیس در بورس

عکس خبري -جزييات ارزش‌گذاري نهايي استقلال و پرسپوليس در بورس

رئیس كل سازمان خصوصی سازی از عرضه اولیه سهام سرخابی‌های پایتخت تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش نما، حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با افزایش سرمایه از طریق صرف سهام خواهد بود و پولی که مردم برای هر سهم می‌دهند به باشگاه‌ها می‌رسد.

او ادامه داد: در این نوع عرضه اولیه، باشگاه‌ها با مشارکت مردم بورسی می‌شوند و پولی که می‌دهند مقداری تنفس برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند و روند این واگذاری نیازمند تشکیل مجمع است تا در صورت جلسه تصویب گردد و ارزشگذاری دو باشگاه در هیات واگذاری انجام شود.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این روند، با درج نماد در بازار پایه فرابورس امکان خرید سهام دو باشگاه را برای مردم فراهم می‌کند.

قربانزاده تصریح کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها از طریق مشارکت در سرمایه عرضه می‌شود و البته ترکیب سهامداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال بررسی است.

وی افزود: وزارت ورزش، دو باشگاه و وزارت اقتصاد در تعاملی مشترک این اتفاق را صورت خواهند داد تا بهترین ترکیب سهامداری شکل بگیرد.

قربانزاده گفت: عرضه ۱۰ تا ۲۰ درصدی سهام باشگاه‌ها در نهایت تا پایان بهمن ماه عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره بقیه ترکیب سهامداری هم گفت: باید سهامداران بزرگ و عمده‌ای مانند شرکت‌های بورسی مشارکت کنند تا یک یا دو سبد از سهام باشگاه را در اختیار گیرند و در کنار آن‌ها هم دیگر افراد همچون پیشکسوتان و بازیکنان و کارکنان وزارت هم امکان مشارکت در مالکیت سرخابی‌ها را خواهند داشت.

وی به جزئیات جلسه امروز خود و کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و افزود: در این جلسه کارشناسان برای قیمت گذاری نشان تجاری یا برند و دارایی‌های دو باشگاه حضور داشتند که پس از ارزش گذاری دارایی‌های فیزیکی سرخابی‌ها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده معلوم شد اسناد و مدارکی که جهت حسابرسی نیاز داشتند در اختیارشان قرار نگرفته است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: البته در خصوص ارزش گذاری نشان تجاری یا برند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز میان مسئولان دو تیم اختلاف نظر وجود دارد، اما احتمالاً تا پایان هفته آینده ارزش گذاری این دو باشگاه نهایی خواهد شد و به هیات واگذاری خواهند رفت و بعد از درج نماد برای عرضه به سازمان بورس معرفی خواهند شد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...