نسخه چاپی

كشف وحشتناك‌ترین نوع سرطان/ بیماری كه هیچ علامتی ندارد

عکس خبري -کشف وحشتناک‌ترين نوع سرطان/ بيماري که هيچ علامتي ندارد

مهمترین عاملی كه به بیمار كمك می كند به درمان سرطان بپردازد، تشخیص زودتر از موعد است. اما سرطان پانكراس (لوزالمعده) بحد كافی غیرقابل تشخیص است و وقتی آن را تشخیص می دهند، كه دیر است و درمانی ندارد.

به گزارش نما، روپس دات کارمند کرسی مهندسی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سرطان بدون علامت را وحشتناک ترین نوع سرطان نامید که بیمار را به تله می‌اندازد. به گفته این متخصص، مهمترین عاملی که به بیمار کمک می کند به درمان سرطان بپردازد، تشخیص زودتر از موعد است. اما سرطان پانکراس (لوزالمعده) بحد کافی غیرقابل تشخیص است و وقتی آن را تشخیص می دهند، درمان دیگر تأثیری نخواهد داشت.

اکثر بیماران سرطان لوزالمعده در مراحل پایانی تشخیص داده می‌شوند و این بیماری کمترین تعداد بقا را در بین تمام سرطان‌های رایج دارد. وقتی سرطان لوزالمعده زودتر تشخیص داده شود، بیماران شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. تشخیص بیماران با مراجعه به پزشک عمومی ممکن است، اما هم بیماران و هم پزشکان عمومی باید از علائم مرتبط با سرطان لوزالمعده آگاه باشند. به گفته محققان، نرخ بقای پنج ساله برای بیماران سرطان پانکراس حدود ۱۰٪ است.

در مطالعاتی که انجام شده است،همراه با تأیید ۲۱ علامت سرطان لوزالمعده که قبلاً شناسایی شده بود، دو علامت جدید شامل احساس تشنگی و داشتن ادرار تیره، مرتبط با این بیماری کشنده مشخص شد.
زردی پوست (یرقان) و خونریزی در معده یا روده دو علامت جدی بودند که بیشتر با آدنوکارسینوم مجرای پانکراس (PDAC)، شایع‌ترین نوع سرطان لوزالمعده، و نئوپلاسم‌های عصبی غدد پانکراس (PNEN)، شکل نادرتر سرطان لوزالمعده مرتبط بودند.

سایر علائم مرتبط با PDAC عبارتند از: مشکلات بلع، اسهال، تغییر عادات روده، استفراغ، سوءهاضمه، توده شکمی، درد شکم، کاهش وزن، یبوست، چربی در مدفوع، تورم شکم، تهوع، نفخ، سوزش سر دل، تب، خستگی، از دست دادن اشتها، خارش و کمردرد.

به گفته پزشکان، تعریق شبانه نشان دهنده بروز احتمالی لنفوم، سرطان خون، سرطان استخوان یا کبد است.

منبع: اسپوتنیک

۱۴۰۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...