نسخه چاپی

۸ دلیل لرزش شدید ماشین هنگام حركت

عکس خبري -? دليل لرزش شديد ماشين هنگام حرکت

لرزش خودرو طبیعی است، اما خوب است اگر ماشینتان را چك كنید تا شاید در موارد نادری ماشینتان دارای مشكلی جدی در سیستم تعلیق ،فرمان یا سیستم محور خودرو باشد.

به گزارش نما، این برای بسیاری از صاحبان خودرو اتفاق میافتد به خصوص زمانی که از ماشین برای مدت طولانی استفاده کرده اند، همچین همه چیز در ظاهر خوب به نظر می رسد تا اینکه تکان های کوچک شروع می شود و بعد بیشتر می شوند و طولی نمی کشد که می توانید آن ها را از طریق صندلی و فرمان خودرو حس کنید.
خوشبختانه، این لرزش ها معمول هستند و تشخیص آن ها آسان است، این اغلب موقعیتی بسیار ساده با راه حلی آسان است؛ اما خوب است اگر ماشینتان را چک کنید تا شاید در موارد نادری ماشینتان دارای مشکلی جدی در سیستم تعلیق ،فرمان یا سیستم محور خودرو باشد.
۸ دلیل لرزش شدید ماشین هنگام حرکت

۱.ممکن است سیستم محور خودرو تا شده باشد

اگر با تصادفی جزئی و یا حادثه ای مثل تصادف با جدول خیابان مواجه شوید، به نطرتان خسارتی به ماشینتان وارد نشده است، اما این فکر ممکن است درست نباشد، زیرا با وارد شدن آسیب کوچکی نیز ممکن است سیستم محورتان خم شود و کم ترین خم شدگی در این قسمت بسیار مهم می تواند منجر به تکان های شدید خودرو به خصوص وقتی که سرعتتان زیاد است، شود.

در انتهای سیستم محور قطعه ای به نام constant velocity joint یا cv joint وجود دارد که اگر این اتصالات از هم بازشوند ممکن است خودرو دچار لرزش شود.

۲.روتور ترمز ممکن است تاب برداشته باشد

اگر تکان ها تنها زمانی که ترمز می گیرید اتفاق میافتند و هنگامی که ماشین می ایستد لرزش ها هم متوقف می شوند ممکن است روتور ترمزتان تاب برداشته باشد، روتور قسمتی از خودرو شما است که درست داخل چرخ قرار دارد و با گذشت زمان روتور ها در اثر اصطکاک فرسوده می شوند، چنانچه در بخش دانستنی های خودرو در نمناک می خوانید هنگامی که روتور به طور کامل از بین برود ،با هربار ترمز گرفتن لرزشی را حس می کنید .

۳.چرخ های ماشینتان لق است

آیا چرختان به محکمی به وسیله نقلیه اتان چسبیده ؟ یک چرخ شل و ول می تواند منجر به تکان های جدی شود و در صورت عدم رسیدگی فوری می تواند منجر به تصادف شوند، اگر چرختان محکم چسبیده باشد ممکن است ایراد از یاتاقان چرخ باشد، اگرچه این قطعات برای استفاده دائمی در خودرو طراحی شده اند، اما برخی با زیادی کار کشیدن از آن ها باعث تخریبشان می شوند .

۴.چرخ خودرو شما باید تراز شود

اگر چرخ هایتان به درستی تراز نباشند در جاده به خوبی عمل نمی ، کنند در نتیجه ،بله درست حدس زدید ، لرزش های بدی را در پی دارد! این لرزش ها با گذر زمان بد تر می شوند و می توانند بر دیگر چرخ هایتان نیز اثر بگذارند، مشکلات دیگر ممکن است شامل مسائل هم ترازی یا مشکلاتی مثل کنده شدن روکش لاستیک باشد .

۵.ممکن است با چیز خطرناکی برخورد کرده باشید

دلیلی وجود دارد که رانندگان به دست انداز ها و جدول های کوتاه بد و بیراه می گویند ، این ها دلایلی برای به وجود آوردن مشکلات جدی برای چرخ ها هستند ، اگر اخیر با دست انداز و یا مانعی برخورد کرده اید و ماشینتان تکان های بدی دارد ممکن است برای چرخ هایتان مشکلی به وجود آمده باشد که مستلزم بررسی توسط یک مکانیک چرخ ماهر است .

۶.ممکن است کولیس ترمزتان گیر کرده باشد

این اتفاق عجیبی است که می تواند برای وسیله نقلیه اتان رخ بدهد ، اما این قطعا سهمی در لرزش های ماشین دارد، زمانی که کولیس گیر می کند و خودرو شما به سرعت خاصی معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ مایل در ساعت می رسد، شروع به تکان خوردن می کند و هرچه سرعتتان بیشتر شود این لرزه ها بدتر می شوند و زمانی که ماشین از حرکت بازمی ایستد ممکن است بویی مثل لاستیک روی آتش به مشامتان برسد .

۷.خراب شدن خنک کننده رادیاتور

زمانی که خنک کننده خراب شود، خیلی ناجور می شود همچنان برای روشن شدن تلاش می کند، اما لنگ می زند و اگر خنک کننده رادیاتورتان خراب شده باشد ، خودرو شما به خصوص زمانی که سرعت بالا دارید تکان می خورد.

۸.لق شدن پایه موتور

موتور وسایل نقلیه توسط پایه موتور به بدنه ماشین متصل شده است، بیشتر وسایل نقلیه حداقل چهار یا بیش از چهار پایه موتور دارند حتی اگر یکی از پایه ها لق یا جدا شود بدین معنا است که موتور شنا فضای بیشتری برای حرکت دارد و حرکت می کند، داشتن پایه موتور شل لرزش های قابل توجهی به همراه دارد .

منبع:ایسکانیوز

۱۴۰۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...