نسخه چاپی

میوه‌ای خاص كه از بینایی محافظت می‌كند

عکس خبري -ميوه‌اي خاص که از بينايي محافظت مي‌کند

مطالعات جدید نشان می‌دهد كه این میوه می‌تواند به محافظت از بینایی افراد كمك كند.

به گزارش نما، چشم‌ها بخش بسیار ظریف و حساس بدن هستند؛ بنابراین افراد باید از آن به‌خوبی مراقبت کنند تا قدرت بینایی آن‌ها در معرض خطر قرار نگیرد. افزایش سن بر بینایی اثر منفی می‌گذارد، اما راه‌هایی وجود دارد که کاهش بینایی با افزایش سن قابل اجتناب است.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که «گوجی‌بری» در پیشگیری از کاهش بینایی موثر است. گوجی‌بری نوعی میوه است که به‌دلیل آنتی‌اکسیدان بالا در پیشگیری از سرطان و پیرچشمی موثر است. محققان از ۱۳ فرد سالم ۴۵ تا ۶۵ ساله خواستند تا گوجی‌بری خشک‌شده را ۵ بار در هفته به مدت سه ماه مصرف کنند، در حالی که ۱۴ شرکت کننده دیگر در همان بازه زمانی یک مکمل تجاری برای سلامت چشم مصرف کردند.

با مقایسه تراکم رنگدانه‌های محافظ در چشم آن‌ها قبل و بعد از مطالعه، محققان متوجه تغییرات مفیدی فقط در گروه گوجی‌بری شدند، در حالی که گروه مکمل‌ها هیچ بهبودی از خود نشان ندادند. در گوجی‌بری ترکیباتی وجود دارد که مانند ضد آفتاب برای چشم افراد است. اگر به گوجی‌بری خشک افراد دسترسی ندارند می‌توانند همین خواص را از غذاهای دیگر مانند زرده تخم‌مرغ، ذرت، فلفل دلمه‌ای نارنجی، اسفناج، کدوسبز و کدو حلوایی دریافت کنند.

منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...