نسخه چاپی

انتشار سریع سویه اومیكرون كرونا در آمریكا و اروپا

عکس خبري -انتشار سريع سويه اوميکرون کرونا در آمريکا و اروپا

شیوع گسترده سویه اومیكرون كرونا باعث ابتلای میلیون‎ها نفر در سطح جهان شده است.

به گزارش نما، با وجود اینکه سویه اومیکرون کرونا در بسیاری از مبتلایان به آن علائم خفیف‌تری ایجاد می‌کند، اما با این وجود باعث مرگ هزاران آمریکایی در طول ماه گذشته شده است.
به گزارش پایگاه «وِین»، نزدیک به ۴ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشور در روز چهارشنبه گزارش شده است.

در حالی که دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از این افراد به اومیکرون آلوده شده بودند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که اومیکرون حداقل ۹۹.۸ درصد از موارد ابتلای گزارش شده در هفته گذشته را تشکیل می‌دهد.

این مرکز می‎گوید که یک ماه پیش، اومیکرون حدود ۶۹ تا ۷۴ درصد از موارد ابتلا به کووید را تشکیل می‌داد.

میانگین هفت روزه مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا از اواسط نوامبر در حال افزایش بوده و در روز پنجشنبه به ۲ هزار ۲۶۷ نفر رسید و از اوج سپتامبر، یعنی ۲ هزار و ۱۰۰ مورد در زمانی که دلتا سویه غالب در این کشور بود عبور کرد.

اگرچه این بیماری برای بیشتر افراد باعث بیماری با شدت کمتر می‌شود، اما این واقعیت که بیشتر قابل انتقال است به این معناست که افراد بیشتری بیمار می‌شوند و جان خود را از دست خواهند داد.

در خبر دیگر، از آنجایی که سویه اومیکرون در اواخر سال گذشته میلادی ایتالیا را فرا گرفت، طبق داده‌ها، افراد مسن واکسینه نشده و آن‌هایی که چهار ماه یا بیشتر پس از زمان تزریق اولیه واکسن (تزریق دو دوز) تزریق دوز تقویتی را انجام نداده بودند، به احتمال زیاد به بیمارستان مراجعه و یا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

موارد ابتلا در بیمارستان‌های ایتالیا شروع به افزایش کرده‌اند و نشانه‌ای از این است که موج کنونی، که با ظهور اومیکرون در اواخر نوامبر آغاز شد و ابتلاها را به بالاترین حد خود رساند، ممکن است به اوج خود نزدیک شود.

همچنین «ترزا تام»، مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا در یک نشست خبری، گفت که شاخص‌های متعدد، از جمله شمارش روزانه موارد ابتلا و نرخ مثبت آزمایش، اکنون نشان می‌دهد که ابتلاها به اومیکرون در سطح ملی در کانادا به اوج خود رسیده است.

در حالی که میانگین تعداد موارد هفت روزه ابتلا تا روز چهارشنبه در مقایسه با هفته قبل ۲۸ درصد کاهش یافته است، اما میزان بستری شدن در بیمارستان‌های کانادا به دلیل ابتلا به کووید در مدت مشابه ادامه یافت و روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار به طور متوسط در بخش‌های مراقبت‌های ویژه درمان شدند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...