نسخه چاپی

خودروسازان چقدر خودرو تولید كردند؟

عکس خبري -خودروسازان چقدر خودرو توليد کردند؟

جمع تولیدات این خودروساز در ۱۰ ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۸۸ هزار و ۹۴ دستگاه) افت ۱.۷۴ درصدی داشته است.

به گزارش نما، جمع تولیدات این خودروساز در ۱۰ ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۸۸ هزار و ۹۴ دستگاه) افت ۱.۷۴ درصدی داشته است. بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال حاکی از تولید ۷۶۰ هزار و ۵۲۷ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است. به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۷۳۰ هزار و ۴۷۷ دستگاه خودرو) رشد ۴.۱ درصدی نشان می‌دهد.
برپایه این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۳۸۱ هزار و ۳۲۱ دستگاه خودرو شد و همچون ماه‌های گذشته عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور را از آنِ خود کرد. این گروه صنعتی توانست در این مدت ۲۵۴ هزار و ۸۷۵ دستگاه در گروه پژو، ۴۱ هزار و ۹۴۰ دستگاه در گروه سمند، ۴۲ هزار و ۴۹۹ دستگاه دنا، ۲۹ هزار و ۳۶۶ دستگاه رانا، ۱۳ دستگاه آریسان، پنج ‌هزار و ۴۶۶ دستگاه هایما، هفت‌هزار و ۵۹ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند. برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در ۱۰ ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۸۸ هزار و ۹۴ دستگاه) افت ۱.۷۴ درصدی داشته است. آبی‌پوشان جاده مخصوص در دی‌ماه امسال ۵۵ هزار و ۷۶۴ دستگاه خودرو تولید کردند.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۲۷۹ هزار و ۵۵ دستگاه خودرو شد که شامل ۲۳۸ هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۲۰ ‌هزار و ۳۷۹ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، ۱۸ هزار و ۳۱۵ دستگاه شاهین، ۱۳۰ دستگاه آریو و همچنین ۲۸۳ دستگاه خودروی صادراتی کامل (CBU) و یک‌هزار و ۳۶۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD یا قطعات نیمه‌کامل) بود. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (تولید ۲۶۱ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو) رشد ۶۰۶ درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در دی‌ماه امسال ۲۵ هزار و ۴۷۰ دستگاه خودرو تولید کردند.

تا پایان دی‌ماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۱۰۰ هزار و ۱۵۱ دستگاه خودرو شامل ۵۲ ‌هزار و ۱۵۳ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۲۹ ‌هزار و ۵۲۰ دستگاه کوئیک معمولی، ۱۷ ‌هزار و ۸۸۴ دستگاه در گروه ساینا (اس۲۰۰) و ۵۹۴ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۲۴.۱ درصدی نشان می‌دهد. جمع تولیدات این خودروساز در دی‌ماه امسال ۹‌هزار و ۹۷۲ دستگاه به ثبت رسید.
بررسی مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است. با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.
منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...