نسخه چاپی

كسری تجاری آمریكا برای اولین بار از مرز ۱ تریلیون دلار گذشت

عکس خبري -کسري تجاري آمريکا براي اولين بار از مرز ? تريليون دلار گذشت

برآوردهای اداره سرشماری آمریكا نشان می دهد كه كسری تجاری این كشور در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در تاریخ از مرز ۱ تریلیون دلار عبور كرده است.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، برآوردهای اداره سرشماری آمریکا نشان می دهد که کسری تجاری این کشور در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در تاریخ از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرده است.

بر اساس این گزارش، کسری تجاری آمریکا از ۸۹۳.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شد، به رقم بی سابقه ۱.۰۸ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.

شکاف بین کالا و تجارت تنها در ماه دسامبر با جهش ۳ درصدی به ۱۰۱ میلیارد دلار رسید که بزرگترین افزایش ماهانه تا به امروز است. تحلیلگران این وضعیت را با تغییر تمرکز مصرف کننده به واردات انواع محصولات غیر ساخت آمریکا مانند اسباب بازی ها، گوشی های هوشمند و لوازم خانگی توجیه می‌کنند.

روبیلا فاروقی، اقتصاددان ارشد آمریکایی در موسسه High Frequency Economics که در نیویورک مستقر است، گفت: تقاضای شدید و تغییر ترجیحات مصرف‌کننده در طول همه‌گیری منجر به افزایش واردات شد که همچنان از صادرات بیشتر است و به رسیدن کسری تجاری به بالاترین رقم خود در تاریخ کمک می‌کند.

به گفته تحلیلگران، اگرچه ایالات متحده پس از بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود سریعی را نشان داد و به شهروندان کمک کرد تا خرید کالاها را افزایش دهند، بسیاری از کشورهای دیگر در بهبود اقتصادی خود عقب ماندند، که باعث شد تقاضا برای صادرات ایالات متحده کندتر بهبود یابد. به بیان ساده‌تر، آمریکایی‌ها می‌توانستند بیشتر کالاهای غیرساخته آمریکایی بخرند، و این همان کاری است که انجام دادند.

کارشناسان می گویند ممکن است کسری بودجه با رسیدن به بهبود جهانی کاهش یابد، اما با توجه به اینکه سویه اومیکرون همچنان فعال است، ممکن است این امر مدتی طول بکشد.

ماهیر رشید از آکسفورد اکونومیکس به دیده بان بازار گفت: سویه اومیکرون تهدیدی برای حتی افزایش کسری است زیرا نگرانی‌ها درباره ادامه شیوع کرونا بر رشد جهانی و گردشگری تأثیر می گذارد و بر صادرات ایالات متحده فشار نزولی وارد می کند، در حالی که تقاضای کالاهای داخلی قوی می ماند.

انتظار می رود در هفته آینده، زمانی که گزارش کامل ماه دسامبر در مورد تراز تجاری ایالات متحده منتشر شود، اعداد دقیق تری در مورد کسری تجاری ارائه شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...