نسخه چاپی

حمله جدید به سیاه‌پوستان آمریكا؛ این بار بمب‌گذاری!

عکس خبري -حمله جديد به سياه‌پوستان آمريکا؛ اين بار بمب‌گذاري!

چندین دانشگاه در آمریكا كه در طول تاریخ محل تحصیل شهروندان سیاه‌پوست بوده‌اند تهدید به بمب‌گذاری شده‌اند.

به گزارش نما، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دست‌کم ۶ دانشگاه و کالج در ایالات متحده که سابقاً محل تحصیل سیاه‌پوستان این کشور بوده‌اند تهدید به بمب‌گذاری شده‌اند. برخی از این دانشگاه‌ها مجبور شده‌اند برای ساعاتی تعطیل شده و کلاس‌های خود را معوق کنند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی آمریکا «دانشگاه ایالتی آلبانی» در ایالت جورجیا، «دانشگاه ایالتی دلاور» در ایالت دلاور، «دانشگاه ساوثرن و کالج ای اند ام» در ایالت لوئیزیانا، «دانشگاه هوارد» در واشنگتن، «دانشگاه ایالتی بووی» در ایالت مریلند و «دانشگاه بثون-کوکمن» در ایالت فلوریدا جزو دانشگاه‌هایی بودند که به بمب‌گذاری تهدید شدند.

پایگاه «میامی‌هرالد» گزارش داده در دانشگاه ایالتی بووی از تمامی حاضران در ساختمان‌ها خواستند تا زمان کسب اطلاعات بیشتر در مکان‌هایی که هستند پناه بگیرند. سگ‌های بمب‌یاب و تکنسین‌های بمب اقدام به جستجو در ساختمان‌ها کردند و پس از آن اوضاع به حالت عادی بازگشت.
دانشگاه‌های سیاه‌پوستان آن دسته از موسسات آموزش عالی هستند که قبل از تصویب «قانون حقوق مدنی» در سال ۱۹۶۴ برای تحصیل آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در آمریکا احداث شدند. اکثر این موسسات آموزشی در سال‌های بعد از جنگ داخلی آمریکا ساخته شده‌اند و در ایالت‌های جنوبی قرار دارند.

تهدید به بمب‌گذاری علیه دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان موضوع تازه‌ای نیست. کمتر از یک ماه قبل، روز ۵ ژانویه هم رسانه‌های آمریکا از تهدید به بمب‌گذاری علیه هشت دانشگاه سیاه‌پوستان خبر دادند. در آن رویداد هم هیچ بسته انفجاری در اماکن تهدیدشده پیدا نشد، اما این رویدادها باعث احساس ناامنی در جامعه‌ای شده‌اند که گاه و بیگاه شاهد خشونت‌ها و تبعیض‌های نژادپرستانه است.

در سال ۲۰۲۰، مرگ یک سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» زیر زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست در ایالت «میناپولیس» باعث تظاهرات‌های سراسری و درخواست‌های عمومی برای پایان دادن به خشونت پلیس و تبعیض‌های نژادپرستانه علیه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...