نسخه چاپی

قیمت مسكن در محله فوتبالیست‌های معروف

عکس خبري -قيمت مسکن در محله فوتباليست‌هاي معروف

گزارشی درباره قیمت مسكن در مناطقی از پایتخت كه فوتبالیست‌های معروفی دارند.

به گزارش نما، فوتبالیست‌های مشهور تهرانی عمدتا بچه جنوب شهر هستند. از امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی که نازی‌آباد به‌دنیا آمدند تا کمال کامیابی‌نیا و رضا شاهرودی که اهل محله‌های یافت‌آباد و امام‌زاده حسن محسوب می‌شوند. گزارش اخیر بانک‌مرکزی درباره تحولات بازار مسکن تهران مشخص می‌کند قیمت خانه در این بخش شهر نسبت به سایر نقاط پایتخت کمتر است. در این مطلب نگاهی به قیمت مسکن در مناطقی که فوتبالیست‌های مشهوری دارند، کردیم و به‌بهانه امثال حسین کلانی بازیکن دهه‌های ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس سراغ گران‌ترین محله‌های تهران هم رفتیم.

یک: قیمت مسکن در منطقه ۱۲ تهران به‌طور میانگین متری ۲۰ میلیون تومان است. یعنی یک خانه ۱۰۰ متری در این محدوده شهر دو میلیارد تومان ارزش دارد و یک واحد ۵۰ متری را به‌طور میانگین یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند. منطقه‌ای که امثال علی پروین در آن به‌دنیا آمده‌اند. علی پروین بچه محله بازار تهران است و مثل مهدی مناجانی و اصغر شرفی در همین محدوده مرکزی شهر متولد شده. آپارتمان ۱۲۵ متری حوالی بازار با قیمت دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ۲۵ سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد و باوجود اینکه طبقه دوم قرار گرفته، آسانسور ندارد.

دو: منطقه یک تهران گران‌ترین نقطه شهر در بازار مسکن تهران است. متری ۷۰.۲ میلیون تومان است. به‌طور میانگین ارزش آپارتمان ۱۰۰ متری در این محدوده شهر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. یکی از مشهورترین فوتبالیست‌هایی که اهل این نقطه تهران محسوب می‌شود، حسین کلانی بازیکن دهه ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس است. الان در سایت‌های خرید و فروش مسکن یک واحد ۱۲۰ متری را با عمر بنا ۱۵ سال حوالی میدان تجریش هشت میلیارد و ۴۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. متری ۶۷ میلیون تومان.

سه: قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران متری ۱۵.۶ میلیون تومان است. رقمی که مربوط به ارزان‌ترین منطقه شهر می‌شود. طبق گزارش اخیر بانک‌مرکزی خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر ماه گذشته بیشترین سهم را از نظر متراژ در معاملات تهران داشته‌اند. به‌این ترتیب خانه‌هایی با این متراژ به‌طور میانگین باید ۹۳۶ تا یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان ارزش داشته باشند. در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین آپارتمان ۷۰ متری را در یافت‌آباد یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. یعنی متری ۱۵.۲ میلیون تومان است. آپارتمانی که ۹ سال پیش ساخته شده و به آسانسور و انباری مجهز است. کمال کامیابی‌نیا بازیکن فعلی پرسپولیس و تیم‌ملی اهل همین محله است. منطقه ۱۶ تهران محله‌هایی مثل نازی‌آباد را در خود جای داده است. در این منطقه ارزش مسکن متری ۱۸.۷ میلیون تومان است و امثال امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی در آن به‌دنیا آمده‌اند. آپارتمان ۶۰ متری که یکی از متراژهای محبوب تهرانی‌ها است باید در این محدوده تقریبا یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان قیمت داشته باشد. الان واحد ۶۳ متری در نازی‌آباد یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان آگهی شده که عمر بنا آن ۱۰ سال است و دو اتاق خواب دارد.

چهار: قیمت مسکن در منطقه ۱۷ تهران متری ۱۷.۸ میلیون تومان است. خرید یک خانه ۱۰۰ متری در این بخش شهر یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه لازم دارد و خانه‌های ۵۰ متری را به‌طور میانگین ۸۹۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. واحد ۵۱ متری در محله فلاح تهران که برادران محمدی یعنی میلاد و مهرداد در این محدوده شهر بزرگ شده‌اند، ۸۳۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. یک اتاق خواب دارد و پارکینگ، اما بدون آسانسور و انباری فروخته می‌شود و حدود ۱۰ سال از زمان ساخت آن می‌گذرد. منطقه ۱۷ یکی از نقاط جنوبی تهران است و رضا شاهرودی هم در همین بخش شهر به‌دنیا آمده.

پنج: قیمت مسکن در مناطق ۹ و ۱۰ اختلاف زیادی با هم ندارد. خانه‌های این دو منطقه را به‌ترتیب متری ۲۳.۶ میلیون تومان و ۲۲.۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. نیما نکیسا و ناصر حجازی دروازه‌بان‌های دو نسل متفاوت تیم‌ملی به‌ترتیب در مناطق ۹ و ۱۰ تهران به‌دنیا آمده‌اند. الآن یک آپارتمان ۱۰۰ متری باید به‌طور میانگین در منطقه ۹ حدود دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. با همین متراژ فایلی در محدوده استاد معین دیده می‌شود که ارزش آن را دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان گذاشته‌اند. واحد، نوساز و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. در منطقه ۱۰ و خیابان مالک اشتر واحد نوساز دیگری به‌چشم می‌خورد که برای خرید آن باید دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرد.
منبع: فرارو

۱۴۰۰/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...