نسخه چاپی

وقتی علمای شیعه در دفاع از حزب موتلفه به شاه پیام می‌دهند

عکس خبري -وقتي علماي شيعه در دفاع از حزب موتلفه به شاه پيام مي‌دهند

«تلگرافی برای شاه» نوشته رویا عمرانی كه به تازگی توسط سوره مهر به چاپ رسیده ماجرای فعالیت‌های انقلابی «علاءالدین میرمحمدصادقی» است و به حوادثی می‌پردازد كه پس از ترور حسن‌علی منصور اتفاق افتاد.

به گزارش نما، «تلگرافی برای شاه» نوشته رویا عمرانی که به تازگی توسط سوره مهر به چاپ رسیده ماجرای فعالیت‌های انقلابی «علاءالدین میرمحمدصادقی» است و به حوادثی می‌پردازد که پس از ترور حسن‌علی منصور برای او و دیگر اعضای حزب موتلفه اسلامی افتاد.

وقتی علمای شیعه در دفاع از حزب موتلفه به شاه پیام می‌دهند

«تلگرافی برای شاه» بخشی از داستان زندگی «علاءالدین میرمحمدصادقی» معروف به حاج‌آقا علاء است که پیش از انقلاب می‌گذرد؛ داستان فعالیت‌های انقلابی حاج‌آقا علا، فعال امور صنایع و معادن و از چهره‌های برجسته مجمع فعالان توسعه اقتصادی ایران و باسابقه‌ترین عضو اتاق بازرگانی ایران.

«رویا عمرانی» نویسنده این کتاب که سوره مهر آن را به چاپ رسانده است، درباره تلگرافی برای شاه می‌گوید: ماجرا برگرفته رخدادی مهم در حزب موتلفه اسلامی است که آقای علاءالدین میرمحمدصادقی یکی از اعضای آن بودند. ایشان نقش موثری در انقلاب داشتند و ماجراهایی را پشت سر گذاشتند که مهم‌ترین آن در این کتاب آمده است.

این نویسنده درباره موضوع کتاب توضیح می‌دهد: حسن‌علی منصور که توسط اعضای حزب موتلفه اسلامی ترور می‌شود، آقای میرمحمدصادقی با اینکه نقشی در ماجرا نداشتند توسط ساواک و به همراه دیگر هم‌حزبی‌ها دستگیر می‌شوند. بعد از آزادی به کربلا می‌روند و آنجا از مراجع تقلید امضا می‌گیرند و برای شاه تلگراف می‌کنند و جان خود و همه هم‌حزبی‌ها را نجات می‌دهند.

داستان تلگرافی برای شاه تنها به روایت ماجرای ارسال تلگراف برای شاه محدود نمی‌شود و نویسنده در حین روایت سفر کربلا گریزی هم به کودکی حاج‌علا می‌زند و بخش‌هایی از زندگی او را در کودکی می‌نویسند. این داستان جدای از جذابیت‌ داستان اصلی، خواننده را با فرهنگ و لهجه اصفهانی آشنا می‌کند و زیرکی مردم اصفهان را که داستان در آنجا می‌گذرد، نشان می‌دهد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...