نسخه چاپی

بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه غیرعلنی مجلس

عکس خبري -بررسي حذف ارز ???? توماني در جلسه غيرعلني مجلس

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با دستور كار بررسی پیشنهاد یكی از نمایندگان برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برگزار شد.

به گزارش نما،‌ نشست علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) نمایندگان در قالب نشستی غیرعلنی به بررسی برخی مسائل مهم کشور پرداختند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس، درباره نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت گفت: آقای مصری در ارتباط با ارز ترجیحی پیشنهادی را مطرح کرد که این پیشنهاد در حد طرح موضوع باقی ماند و هیچ بحثی درباره آن شکل نگرفت.

مسئله حذف اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی کالاهای اساسی در سال آینده، موضوعی است که به یکی از مباحث مورد اختلاف نظر میان مجلس و دولت تبدیل شده است. در شرایطی که دولت به دلیل نبود منابع ارزی لازم برای برآورده کردن توامان نیازهای جاری کشور و پرداخت ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی، به دنبال تجدید نظر در پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی است، کمیسیون تلفیق در یکی از مصوبات خود، رای به اختصاص ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی از جمله دارو و نهاده‌های دامی داده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...