نسخه چاپی

تجمع متفاوت عاشورائیان در بهارستان

همزمان با سالروز چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران و اصحاب و خاندانش تجمع بزرگ اربعین حسینی در بهارستان متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نخستین ساعات صبح امروز پنجشنبه در قالب سینه‌زنی و زنجیرزنی با شرکت گسترده در دسته جات و آئین های عزاداری، در غم جگرگوشه حضرت فاطمه (س) و شهدای کربلا به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

امسال اربعین حسینی در شهرستان عاشورایی بهارستان رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و از ابتدا تا انتهای مراسم از طریق دهها دوربین بصورت زنده در شبکه 5 صدا و سیمای استان تهران بخش شد و حضورپرشور مردم این شهرستان در روز اربعین حسینی را به تصویر کشید .

این مراسم باشکوه که از شهر صالح آباد با کاروان نمادین اسرای کربلا آغاز شدحضور عزاداران حسینی در قالب هیئات مذهبی سینه زنی و زنجیرزنی قابل شمارش نبود و مردم مومن و انقلابی شهرهای گلستان ، نسیم شهر و صالح آباد با این حضور پرشور خود بار دیگر وفاداری خود را به حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) ثابت کردند.

ندای لبیک یا حسین (ع) در شهرستان بهارستان طنین انداز شده بود و مجری برنامه شبکه 5 در میان انبوهی از عزاداران و شیفتگان آن حضرت به سختی گزارش زنده خود را به مرکز صدا و سیما مخابره می نمود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بهارستان در حاشیه مراسم عزاداری اربعین حسینی طی گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عزاداری پرشور مردم انقلابی بخش گلستان و صالح آباد گفت: امسال نیز اربعین حسینی در شهرستان بهارستان بخش گلستان طبق سنوات گذشته با حضور پرشور مردم عاشورایی بهارستان بر گزار که نسبت به سالهای گذشته از کیفیت و اهمیت خاصی برخوردار بود .

نورالله طاهری اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده که مراسم عزاداری بصورت زنده در یکی از شبکه های تلوزیونی پخش شود تا این فرهنگ عاشورایی از آثار بیشتری برخوردارشود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بهارستان تصریح کرد: از ابتدای مراسم اربعین حسینی تصاویر بصورت زنده در شبکه 5 صدا و سیمای جمهوری اسلامی و چندین شبکه ملی پخش که بازتاب وسیعی را در سطح کشور داشت.

طاهری از تعامل و همکاری مسوولین شهرستان قدردانی کرد و افزود: مسوولین شهرستان با اتحاد و همدلی در تلاش بودند تا عزای حسینی را در اربعین سالار شهیدان به بهترین نحو ممکن که در شان والای آن حضرت بود برگزار نمایند که این همدلی در شهرستان عاشورایی بهارستان اتفاق افتاد.

وی تعامل و همراهی شهرداری ها بویژه شهرداری صالح آباد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : در این مراسم پرشور شهرداری صالح آباد نسبت به دیگر شهرداری ها تعامل و همکاری بیشتری داشت و ما به نوبه خود از آقای نعمت زاده در این خصوص قدردانی می کنیم.

طاهری با اعلام اینکه در شهرستان بهارستان بیش از هزارو 600 هیئت مذهبی با قومیت های مختلف از اقصی نقاط کشورمان حضور دارند نیز گفت : با توجه به تنوع قومیتی در این شهرستان ما شاهد اتحاد و انسجام ویژه ای در این شهرستان هستیم به طوری ‌که اقلیت‌های مذهبی موجود در کنار دسته‌های عزاداری در این سوگواری شرکت می کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری صالح آباد نیز گفت : امروز در اربعین حسینی شهرستان بهارستان صالح آباد حال و هوای حسینی به خود گرفت و این شهرستان با فریاد یا حسین یا حسین و یا حسین مظلوم طنین انداز شده بود.

محمد آگاهی مند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : امروز عاشقان و شیفتگان آنحضرت با حضور خود بار دیگر وفاداری خود را به حضرت سیدالشهدا حسین(ع) ثابت کردند.

این مسوول تصریح کرد : از مدتها قبل با تاکید شهردار محترم نسبت به هر چه با شکوه برگزار شدن این مراسم ویژه اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که پخش زنده این مراسم از لحظه آغاز تا پایان در چندین شبکه بویژه شبکه 5 صدا و سیمای جمهوری اسلامی نتیجه این هماهنگی و تعامل شهرداری با دیگر مسوولین شهری و شهرستان بود.

امام جمعه بخش مرکزی شهرستان بهارستان نیز ضمن عرض تسیلت به عاشقان حسینی نیز گفت :غم و اندوه عزای حسینی مصیبتی نیست که فقط به افراد آن زمان تأثیر گذاشته باشد این مصیبت امام حسین(ع) بر اصل آسمان و زمین و بشریت تأثیر گذار بوده است.

حجت الاسلام سید مرتضی صفایی با اشاره به اهمیت عزاداری حسینی نیز اظهار داشت : سالروز اربعین چهلمین روز درگذشت امامی است که از تمام دارایی و خانواده و جانش برای کسب رضای حق گذشت و حماسه ای جاویدان در تاریخ جهان به ثبت رساند.

نماینده ولی فقیه در بخش مرکزی گلستان افزود: اربعین حسینی در واقع نقطه عطف تاریخی است که در جای جای آن اقتدار و عزت در عین مظومیت خاندان اباعبدالله حسین(ع) را می توان مشاهده کرد.

وی در خصوص انسجام مردم شهرستان عاشورایی بهارستان نیز گفت: امروز مردم وفادار و انقلابی شهرستان بهارستان با حضور بی نظیر خود در مراسم اربعین حسینی عشق و دلدادگی خود به آن امام ثابت کردند.

وفایی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان تصریح کرد : در جلسه شورای فرهنگ هفته گذشته مقرر شد که مراسم اربعین حسینی بصورت زنده از چندین شبکه تلوزیونی بصورت زنده برگزار شود که خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته این کار صورت گرفت و امروز میلیونها نفر از عاشقان حسینی این مراسم را در تلویزیون مشاهده کردند.

امام جمعه شهرستان بهارستان در پایان از هماهنگی و انسجام مسوولین شهری و شهرستان بویژه مجموعه فرمانداری ، بخشداری ،سپاه و شهرداری های گلستان و صالح آباد قردانی کردند و خواستار تداوم اینگونه برنامه های مذهبی در این شهرستان شد.

تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی دربخش بوستان نیز از حال و هوای ویژه ای برخوردار بود و هزاران نفر از مردم مومن و انقلابی نسیم شهر در اربعین حسینی با ذکر مصیبتهای ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و 72 یار وفادار و خواهرش، حضرت زینب کبری (س) مشغول به سوگواری شدند.

شبیه خوانی "خطابه تاریخی امام سجاد (ع) در گلستان وبوستان همزمان با مراسم اربعین حسینی در برخی مناطق از جمله باغ مهندس ، شهرک قلعه میر وامام حسین (ع) شاهد مراسم اجرای شبیه‌خوانی ورود اسرای کربلا به شهر مدینه و نیز خطابه تاریخی امام سجاد (ع) بودیم که به مراسم عزای حسین جلوه خاصی بخشیده بود و عزاداران حسینی را بیشتر در مظبومیت خاندان و یاران با وفایش در اندوه و ماتم می برد.

برگزاری تجمعات عاشورایی و اربعین درشهرستان عاشورایی یهارستان که از تنوع مختلف قومیتی برخوردار است نقطه عطفی برای رشد و تقویت وحدت در بین مردم با استفاده از برنامه های مشترک بویژه عزاداری ایام محرم است تا باورهای دینی اجتماعی و توسعه معنویت در جامعه به یک فرهنگ غنی تبدیل شود .

۱۳۹۱/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...