نسخه چاپی

برگزاری آیین معنوی اعتكاف در ۶۹ مسجد استان همدان

برگزاري آيين معنوي اعتکاف در ?? مسجد استان همدان

براساس برنامه ریزی انجام شده آیین معنوی اعتكاف با رعایت كامل شیوه نامه‌های بهداشتی در ۶۹ مسجد استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش نما ، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: آیین اعتکاف بر اساس مصوبات ستاد کرونا و وضع رنگ بندی شهرستان‌ها برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام محمد هادی نظیری افزود: با توجه به تصمیم ستاد کرونا مبنی بر استفاده ۲۰ درصدی از ظرفیت مساجد و اماکن سرپوشیده در راستای پیشگیری از انتقال ویروس، تعداد مساجد پیش بینی شده برای برگزاری آیین اعتکاف در استان افزایش یافت به نحوی که ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت مساجد برای حضور افراد در این آیین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی تاکید کرد: یکی از شروط مورد تاکید برای پذیرش افراد (گروه‌های سنی مختلف) در آیین اعتکاف تزریق ۲ دُز واکسن کرونا است.

 

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه معتکفین باید آمادگی لازم را برای انجام آزمایش و تست پی. سی. آر را داشته باشند، گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود ۶ هزار نفر در آیین اعتکاف مشارکت کنند.

 

وی تاکید کرد: تیم‌هایی از جمعیت هلال احمر با حضور در مساجد وضعیت و شرایط جسمی افرار برای شرکت در آیین اعتکاف را بررسی و افراد مبتلا، دارای علائم و یا مشکوک به کرونا را به مرجع پزشکی معرفی می‌کنند.

 

بر اساس تصمیم ستاد کرونا، آیین اعتکاف در شهرستان‌های در وضع قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود و در شهر‌های با وضع زرد و نارنجی نیز با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برگزار خواهد شد.

صداوسیما 

۱۴۰۰/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...