نسخه چاپی

دریاچه‌ای كه غیب می شود! +عكس

در صورتی كه محل عبور آب از این دریاچه ها مسدود نباشد آب به سرعت خالی شده و دریاچه خیلی سریع ناپدید می شود و این باعث شده تا یكی از عجیب ترین مكان های دنیا به وجود آید.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، غیب شدن برخی از اجسام به طور ناگهانی به نظر ما بسیار عجیب و غیر قابل باور است و بیشتر فکر می کنیم که در فیلم و قصه ها وجود دارند.

این موضوع البته در مورد دریاچه "لوگارما" در که در منطقه کوچکی از یکی از شهرهای ایرلند که به همین نام است صدق نمی کند چرا که این دریاچه هر از چندگاهی ناپدید می شود.

1.jpg


این دریاچه ایرلندی را تنها افرادی که واقعا به چشم دیده اند باور می کنند چرا که ممکن است یک روز از کنار آن عبور کنید و پر از آب و زیبا باشد اما روز بعد تنها کویری خشک را در آن منطقه مشاهده می کنید.

دلیل اصلی این ناپدید شدن را محققان اینگونه برداشت کرده اند که دریاچه بر روی یک بستر گچی قرار گرفته است که این بستر مانند یک دریچه تخلیه عمل می کنند. در این صورت گاهی اوقات این دریچه بسته است و آب های مختلف که به این منطقه می آید در آن جمع می شود.

2.jpg


در صورتی که محل عبور آب از این دریاچه ها مسدود نباشد آب به سرعت خالی شده و دریاچه خیلی سریع ناپدید می شود و این باعث شده تا یکی از عجیب ترین مکان های دنیا به وجود آید.

البته این دریاچه به دلیل همین بستر که تقریبا حالت ثابتی ندارد بسیار خطرناک نیز هست به طوری که مسئولین منطقه به مردم برای بازدید از آن هشدارهایی را داده اند.

3.jpg

۱۳۹۱/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...