نسخه چاپی

این آب میوه ها اكسیر جوانی هستند

اين آب ميوه ها اکسير جواني هستند

آب‌میوه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند كه روند بیماری را به‌شدت كاهش می‌دهند.

به گزارش نما ،آبمیوه‌ها می‌توانند راه‌حلی خوشمزه برای دریافت برخی از مواد مغذی موردنیاز بدن باشند. باتوجه به این‌که برخی از آبمیوه‌ها که از فروشگاه خریداری می‌شوند حاوی مقادیر زیادی شکر هستند، افراد می‌توانند آبمیوه تازه را خودشان تهیه کنند که ۱۰۰ درصد طبیعی است و هیچ‌گونه مواد افزودنی ندارد. به‌طور خاص برخی از آبمیوه‌ها می‌توانند روند پیری را به‌سرعت کاهش دهند و به بدن افراد کمک کنند.


ترکیب درست آبمیوه‌ها کمک می‌کنند که تمام آلودگی‌هایی که در بافت بدن شما وجود دارند، از بین بروند و تعادل و حالت قلیایی به سیستم بدن شما باز می‌گردد که در نهایت احساس بهتری خواهید داشت.

در ادامه با برخی از آبمیوه‌های موثر در ایجاد حس بهتر در شما آشنا شوید.


انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول است که می‌تواند به کاهش التهاب، مبارزه با سرطان و کاهش سطح فشار خون کمک کند. بعد از ۵۰ سالگی، سلول‌های افراد شروع به مبارزه با بازیافت میتوکندری می‌کنند که مستقیماً بر قدرت عضلات انسان تأثیر می‌گذارد. نه تنها این، بلکه اگر بدن افراد نتواند میتوکندری‌ها را به سرعت بازیافت کند، ممکن است آن‌ها در بدن تجمع شود و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند پارکینسون را به‌شدت افزایش دهند. انار حاوی ترکیبی است که می‌تواند به حفظ سلامت فرآیند میتوکندری بدن کمک کند.

هویج حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متعددی است که می‌تواند با افزایش سن برای سلامتی افراد مفید باشد. به عنوان مثال، هویج سرشار از لوتئین است که به بهبود سلامت چشم و مغز کمک می‌کند. هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان دیگری به نام «بتا کاروتن» است که آنتی‌اکسیدانی است که بدن افراد می‌تواند از آن برای تبدیل به ویتامین A استفاده کند. یک مطالعه نشان داده است که بتاکاروتن ممکن است توانایی کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان را نیز داشته باشد.


برخی از مردم این نوشیدنی را بسیار دوست دارند، اما آب چغندر یک نوشیدنی قوی برای کمک به کند کردن روند پیری است. مطالعه‌ای نشان داده است افرادی که آب چغندر می‌نوشند مقدار بیش‌تری از نوع خاصی از باکتری را در بدن خود دارند که به عروق کمک می‌کند. این نتایج به‌دلیل غلظت بالای نیترات موجود در چغندر است که در حفظ سلامت رگ‌های خونی مفید است و در عین حال عملکرد شناختی را با افزایش سن بهبود می‌بخشد.

«کاروتنوئیدها» ترکیباتی هستند که به میوه‌ها و سبزیجات رنگ می‌دهند و همان‌طور که در بالا ذکر کردیم هویج حاوی نوعی کاروتنوئید است که به کند شدن پیری کمک می کند. گریپ‌فروت صورتی همچنین حاوی یک کاروتنوئید است که «لیکوپن» نامیده می‌شود.


لیکوپن که در گوجه‌فرنگی و هندوانه نیز یافت می‌شود، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد و حتی ظاهر پوست افراد را نیز بهبود می‌بخشد. تحقیقات منتشر شده در «Food Science & Nutrition» نشان داد که لیکوپن اثرات جوان کننده روی پوست شرکت‌کنندگان میانسال در این مطالعه دارد. مطالعه دیگری که در مجله آمریکایی تغذیه منتشر شد به این نتیجه رسید که لیکوپن می‌تواند هم «کلسترول» (LDL) را به‌شدت کاهش دهد و هم سطح کلسترول خوب را نیز افزایش دهد.

اندیشه معاصر

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...