نسخه چاپی

یمن پیروز جنگ نابرابر شش ساله با ائتلاف سعودی اماراتی

عکس خبري -يمن پيروز جنگ نابرابر شش ساله با ائتلاف سعودي اماراتي

تحولات جنگ یمن و آشكار شدن پیروزی یمنی‌ها در این نبرد نابرابر لزوم تغییر رویكرد را برای كشورهای متجاوز و حامیان آنها را ضروری كرده است.

به گزارش نما، یمن پیروز میدان جنگ نابرابر است؛ جنگی که در بیش از شش سال گذشته علیه این کشور جریان دارد.

جنگ یمن با توجه به تحولاتی که در آن دیده می‌شود، به سوی پیروزی کامل انصارالله، مردم و ارتش این کشور در حال حرکت است.

عربستان و ائتلافی که برای نابودی یمن تشکیل داده بود، با وجود همه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته توانایی خود را از دست داده است.
این ناتوانی در مقابل نیرویی است که از داشتن جنگنده محروم است و حتی ناو جنگی هم ندارد، اما توانایی توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح را دارد.

مهم‌ترین نقاط در خاک عربستان و امارات هدف موشک‌ها و پهپادهای یمن قرار می‌گیرند و در مقابل سعودی‌ها و اماراتی‌ها مناطق مسکونی و مردم یمن را هدف قرار می‌دهند و مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

پیروزی نهایی از آن یمن است و سعودی‌ها بزرگ‌ترین شکست خورده این جنگ خواهند بود که نشانه‌های آن به خوبی دیده می‌شود.

حتی حمایت‌ها و کمک‌های آمریکا و صهیونیست‌ها هم در معادلات جنگ تغییر ایجاد نخواهد کرد؛ رمز پیروزی یمن در مردمی بودن مقاومتی است که در پیش گرفته‎اند.

ارتش و انصارالله یمن از حمایت همه جانبه مردم خود برخوردارند با وجودی که در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته اند و حتی از ساده‌ترین امکانات زندگی محروم شده‎اند و با گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بر اعتقاد خود ایستاده‎اند و همین مقاومت است که آن‌ها را پیروز میدان نبرد کرده است.
مردم یمن از همان ابتدا، انقلاب خود را بر پایه مقاومت بنا کردند و ثمره آن را نیز دیده و چشیده‎اند.

راهکاری که برای یمن وجود دارد، این است که عربستان به حملات خود پایان دهد، آمریکا و دیگر حامیان ائتلاف سعودی حمایت‌های خود را قطع کنند، به یمن اجازه دهند تا مردم این کشور برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند و یک دولت فراگیر تشکیل شود که با مشارکت مردم ایجاد شده باشد.

پس از آن نیز برقراری ارتباطات خارجی در چارچوب منافع ملی این کشور و مردم خواهد بود و هیچ کشور و رژیم خارجی نباید در مسائل داخلی این کشور مداخله داشته باشد.

این مردم یمن خواهند بود که تصمیم می‌گیرند پس از پایان جنگ ارتباطات خود را به چه کشوهایی برقرار و گسترش دهند.

طبیعی است که برقراری و گسترش روابط با کشورها و مردمی که در شرایط دشوار جنگ، کنار مردم یمن بوده‎اند در اولویت سیاست خارحی دولت یمن باشد.

آمریکا برای آن که در رسوایی شکست نوچه منطقه‌ای خود مقابل یمن سرافکنده و بی آبرو نشود، باید به پایان جنگ اقدام کند.

کافی است آمریکا حمایت‌های خود را از سعودی‌ها قطع کند، آنگاه ریاض به سرعت دست از حملات خود به یمن بر می‌دارد.

برداشتن چتر حمایتی آمریکا از سر ریاض، اگرچه از جرم مشارکت در قتل عام مردم یمن برای آمریکایی‌ها کم نمی‌کند، اقدامی است که باید انجام شود؛ یعنی آمریکا همان کاری که در افغانستان انجام داد و نیروهای خود را خارج کرد.

آمریکا در جنگ یمن خود را به طور مستقیم وارد این نبرد نخواهد کرد حتی در صورت پیروزی نهایی انصارالله که با استقرار آن در یمن یک کابوس ناتمام برای آمریکا خواهد بود، به این جنگ وارد نخواهد شد.

آمریکا می‌داند که ورود نظامی به بحران یمن بسیار بدتر و دردناک‌تر از شکست در ویتنام برای آن‌ها رقم خواهد زد.

آمریکا پس از خروج از افغانستان یک اشتباه بزرگ راهبردی مرتکب شد و آن مسدود کردن دارایی‌های مردم این کشور بود.

عمق نفرت مردم افغانستان نسبت به آمریکا بیشتر شد و اگر آمریکا در قبال یمن نیز چنین کند، زمانی که یمن به پیروزی نهایی دست یافت، هیچ جایگاهی در این کشور و منطقه نخواهد داشت.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...