نسخه چاپی

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با نما:

قوای سه‌گانه نقش خود را درباره جهاد تبیین ایفا كنند

عکس خبري -قواي سه‌گانه نقش خود را درباره جهاد تبيين ايفا کنند

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه، دولت، مجلس و رسانه ها باید نقش خود را درباره جهاد تبیین ایفا كنند. باید دستاوردهایی كه انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف داشته از سوی مسئولین تبیین شود.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به ضرورت توجه تمامی دستگاه های دولتی پیرو اظهارات مقام معظم رهبری درباره موضوع جهاد تبیین، بیان داشت: همه مسئولین و دستگاه ها مورد خطاب این مسئله هستند، یعنی قوه قضاییه، دولت و مجلس و رسانه ها در این مسئله باید نقش ایفا کند.

وی تاکید کرد: همه مسئولین و دستگاه‌ها در رابطه با جهاد تبیین عهده دار تکالیفی هستند، علی الخصوص رسانه ها در این بخش وظایف بیشتری دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسئولین رسانه ها باید به سرعت بنشیند و برای این وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی که متوجه شان است، تدابیر ویژه ای بیاندیشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ما در دوران ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر هستیم لذا باید دستاوردهایی که انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف داشته از سوی مسئولین تبیین شود.

وی با بیان اینکه ما در حوزه های آموزشی، علمی، فضایی، تکنولوژی، بهداشت و درمانی، نظامی و حتی حوزه‌های قانونگذاری دستاوردهای زیادی داشتیم، اظهار داشت: باید مشخص شود که ما در حوزه قانون‌گذاری قبل از انقلاب در چه وضعی بودیم و در حال حاضر در چه وضع و اوضاعی هستیم. همچنین باید مشخص شود که ما قبل از انقلاب چه قوانینی داشتیم و در چهل سال سپری شده چه قوانینی را به تصویب رسانده ایم و نهایتا به کجا رسیده ایم. بنابراین خود این تبیین باید مبنا قرار گیرد و هر کس در حوزه خود مسائل مربوط به آن حوزه را به درستی تبیین کند.

وی تاکید کرد: مجلس هم در این راستا باید مسائل حوزه و پیشرفت های حوزه خود را به درستی تبیین کند. لذا اگر هر کس مسائل حوزه خود را به درستی منعکس کند این اقدام، اقدام موثری خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات دستگاه ها باید بدون حب و بغض و بزرگنمایی و کوچک نمایی تبیین شود، اظهار داشت: باید این اقدامات بر اساس واقعیت ها و هر آنچه که اتفاق افتاده برای مخاطبین گفته شود تا به درستی به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان ما همیشه به دنبال تضعیف اقدامات ما بودند و می کوشیدند که اقدامات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را کوچک نمایی کرده، تا این دستاوردها به درستی دیده نشود.

وی ادامه داد: همچنین دشمنان همواره تلاش کردند که اگر در موضوعی سرسوزنی نقصی بوده آن را بزرگنمایی کرده تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران تبدیل به الگوی حاکمیتی شود، اظهار داشت: از این رو دشمنان می کوشند تا دستاوردهای جمهوری اسلامی مطرح نشود.

وی تاکید کرد: دشمنان نمی خواهند این طور وانمود شود که جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده و پیشرفت های زیادی را به دست آورده است لذا تمام تلاش مستکبرین بر این مبناست که پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران مطرح نشود.

وی تصریح کرد: ما باید در تمامی عرصه‌های مختلف آنچه را که انجام شده را با یک زبان بسیار شیوا و متین و به دور از حب و بغض و کوچک نمایی و بزرگنمایی مطرح کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: حتی اگر ما در مواردی مشکلاتی داریم و در جاهایی ضعف های وجود دارد، باید ریشه این مشکلات را هم مطرح کنیم.

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...