نسخه چاپی

یعقوب رضازاده در گفتگو با نما:

به هیچ وجه به دنبال توافق موقت نیستیم

عکس خبري -به هيچ وجه به دنبال توافق موقت نيستيم

نائب‌ رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خوشبختانه سازمان انرژی اتمی توانمندی‌های لازم را دارد تا اگر این مذاكرات به نتیجه نرسید، حتی درصد غنی سازی اورانیوم مان را به ۶۰ درصد برسانیم.

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، در ارزیابی خود از روند طی شده مذاکرات ایران و 1+4 گفت: متاسفانه انجام مذاکرات ایران و 1+4 در دولت و مجلس گذشته به درستی مدیریت نشد و کشور‌های 1 +4 این مسئله را درک کرده بودند که تمام مشکلات ایران به برجام مرتبط است، این در حالی که این مسئله به هیچ وجه درست نیست.

وی با بیان اینکه مسئولین در دولت قبل یکسری امتیازات را به طرف غربی دادند، بیان داشت: دادن این امتیازات باعث شد که طرف‌های غربی مرتبا در گرفتن امتیازات بعدی پیشروی کند، اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت و مجلس انقلابی حساسیت ویژه‌ای نسبت به کنترل و بررسی مذاکرات اعمال شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت در مجلس، گفت: در حال حاضر دولت فعلی موظف است بر اساس این قانون در مذاکرات حرکت کند.

وی تاکید کرد: در این قانون موضوع فرسایشی کردن مذاکرات از اروپایی‌ها و غربی‌ها گرفته شده لذا به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود تا این کشور‌ها مرتب در سایت‌های ما دوربین نصب کنند و یا آن انتظاری که باعث کاهش سانتریفیوژ‌ها خواهد شد را مطرح کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین خوشبختانه سازمان انرژی اتمی هم توانمندی‌های لازم را دارد تا اگر این مذاکرات به نتیجه نرسید، حتی درصد غنی سازی اورانیوم مان را به ۶۰ درصد برسانیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت:با این حال قانون و رهنمود‌های مقام معظم رهبری باید مد نظر تیم مذاکره کننده هسته ای باشد.

رضازاده تاکید کرد: اینکه در انجام این مذاکرات صحبت از توافق موقت شود این مسئله حتماً به مانند گرفتن زمان از دست ماست.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما به هیچ وجه به دنبال توافق موقت نیستیم؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند می‌بایست تحریم‌ها یک جا و هماهنگ برداشته شود تا ما بتوانیم آمریکا را مورد راستی‌آزمایی قرار دهیم.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...