نسخه چاپی

ایجاد كارگروه مشترك قوه قضائیه و مجلس برای حل مشكلات تقنینی دستگاه قضا

ايجاد کارگروه مشترک قوه قضائيه و مجلس براي حل مشکلات تقنيني دستگاه قضا

قوه قضائیه و مجلس تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند؛ بر اساس این تفاهمنامه، كارگروه مشترك قوه قضائیه و مجلس برای حل مشكلات تقنینی دستگاه قضا تشكیل می‌شود.

به گزارش نما ، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با حضور معاون اول دستگاه قضا برگزار شد. حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در این مراسم با اشاره به همکاری مجلس و قوه قضائیه در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، مشکلات تقنینی قوه قضائیه، با همراهی مجلس شورای اسلامی با سرعت بیشتری مرتفع خواهد شد.

مصدق افزود: به دلایل خلأ قانونی با استجازه از مقام معظم رهبری، دستگاه قضائی توانست پرونده‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی را سریع‌‌تر و با کیفیت بهتری رسیدگی کند. این در حالی است که اگر همکاری بین مجلس و دستگاه قضا وجود داشت، خلأ قانونی در خصوص این موضوع به وجود نمی‌آمد.

مصدق افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه یک کارگروه مرکزی با عضویت معاون اول قوه ‏قضائیه، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، معاون حقوقی، معاون راهبردی و مدیرکل امور مجلس از طرف قوه ‏قضائیه تشکیل می‌شود. در این کارگروه از طرف مجلس شورای اسلامی، نایب‌رئیس مجلس، معاون نظارت، معاون قوانین، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 و رئیس کمیسیون شوراها حضور دارند که بر حسب مورد از رؤسای سایر کمیسیون ها نیز دعوت خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هدف اصلی از تشکیل کارگروه‌های مشترک بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه همکاری و هماهنگی بیشتر در فرآیند بررسی طرح‏ها و لوایح و همکاری، هم‌افزایی در جهت حل مشکلات مردم و انعکاس به موقع مشکلات قضائی مردم به مسئولان قضائی است.

وی تصریح کرد: موضوعات کلان و ملی در کارگروه مرکزی پیگیری خواهد شد و موضوعات استانی با محوریت همکاری در خصوص صیانت از حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی، پرونده‏های کثیرالشاکی و توسعه صلح و سازش در کارگروه‏های استانی مشکل از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان استان و یکی از معاونان رئیس کل پیگیری خواهد شد و حسب مورد از مسئولان دستگاه‏های اجرایی نیز دعوت خواهد شد.

مصدق با بیان اینکه درصدد هستیم تا مشکلات دستگاه قضا را با همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتفع کنیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در این دوره گام‌های بلند و استواری برای حل مشکلات مردم برداشته شود و در کلیه موضوعات مرتبط با وظایف قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با همکاری و همدلی تدابیر لازم اتخاذ شود.

تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...