نسخه چاپی

نظر رهبر حزب شیعیان مصر درباره ایران

یكی از شخصیتهای برجسته شیعیان مصر با اشاره به لزوم ارائه مجوز به فعالیت سیاسی احزاب شیعه در این كشور تاكید كرد: در قانون ایران حقوق اهل سنت محترم شمرده شده و آنان از نقش آفرینی در امور كشور منع نشده اند.

به گزارش مهر، "احمد النفیس" رهبر شیعیان مصر و رئیس حزب در آستانه تاسیس التحریر تاکید کرد: الازهر مذهب شیعه را به عنوان یکی از مذاهب اصلی (دین اسلام) به رسمیت شمرده است.

وی افزود: ما (شیعیان) در صدد حضور در مجلس موسسان قانون اساسی نیستیم اما می خواهیم حق شهروندی ما به رسمیت شمرده شده و میان شیعیان و دیگر اقشار تبعیض قائل نشوند.

احمد النفیس با تاکید بر اینکه در قوانین اساسی گذشته در مصر به حقوق اهل سنت توجه می شده افزود: البته با وقوع اتفاقاتی شاهد حذف این موضوع از قانون اساسی مصر بوده ایم.

رهبر نخستین حزب شیعه در مصر با تاکید بر احترام ایران به حقوق اقلیتها تاکید کرد: در قانون اساسی ایران حقوق اهل سنت محترم شمرده شده و در قانون اساسی آمده است و آنان از صحنه نقش آفرینی در کشور حذف نشده اند.

این شخصیت برجسته مصری با تاکید بر این مسئله که حزب وی گرایش خاص قومیتی ندارد ، گفت: حزب التحریر یک حزب سیاسی است و ما در انتظار تصمیم شورای عالی قضایی در روز 17 مارس (27 اسفندماه) در زمینه تاسیس رسمی حزب هستیم.

۱۳۹۰/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...