نسخه چاپی

مسكو شدیدا نگران اوضاع وخیم دونباس است

عکس خبري -مسکو شديدا نگران اوضاع وخيم دونباس است

سخنگوی كرملین در نشست خبری امروز خود گفت كه مسكو به شدت نگران وضعیت در دونباس است و آمریكا دائما در حال آماده كردن تحریم هایی برضد روسیه است كه ماهیت شان هر روز تغییر می كند.

به گزارش نما، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در نشست خبری خود درباره اوضاع و شرایط دونباس ابراز نگرانی کرد.

پسکوف در این باره گفت: مسکو شدیداً در مورد وضعیت در دونباس نگران است. ما شاهد کاهش تنش‌ها نیستیم و خمپاره باران شدیدتر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبته های خود، گزارش‌هایی درباره فهرست ادعایی روسیه از اوکراینی‌هایی را که در صورت «تهاجم» به اوکراین در معرض «نابودی و اعزام به اردوگاه‌ها» قرار می‌گیرند، جعلی خواند و گفت: آیا متوجه هستید که این یک دروغ است؟ این یک تخیل مطلق است و چنین لیستی وجود ندارد. این مسئله جعلی است.

سخنگوی کرملین همچنین درباره احتمال تماس‌های بیشتر بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: البته، ما امکان تماس را رد نمی‌کنیم. البته در صورت لزوم، رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده می‌توانند در هر زمان در مورد تماس تلفنی یا شخصی تصمیم بگیرند.

پیشتر اعلام شده بود که با میانجیگری فرانسه بایدن و پوتین بر سر برگزاری نشستی برای گفتگو درباره اوکراین توافق کرده اند.

پسکوف همچنین درباره گزارش‌ها مبنی بر تهیه فهرست جدید تحریم‌ها توسط آمریکا از جمله ممنوعیت تراکنش بانک‌های بزرگ روسیه، گفت که اظهار نظر در مورد اسناد غیر قابل قبول، دشوار است.

وی در این باره گفت: خیر، تا زمانی که تصمیمی گرفته نشده و اسنادی منتشر نشود، اظهار نظر بسیار دشوار است. ما می‌دانیم که واشنگتن نه تنها امروز یا دیروز، بلکه دائماً در حال کار بر روی آماده سازی تحریم‌های جدید و جدیدتر برضد روسیه است؛ ما این را می‌دانیم. اما محتوای ماهوی خاص این تحریم‌ها مدام و روز به روز در حال تغییر است.

سخنگوی دولت روسیه همچنین درباره هشدار سفارت آمریکا در مسکو در مورد وقوع حمله احتمالی تروریستی در روسیه، گفت: چنین انتشار چنین هشدارهایی توسط هیئت‌های دیپلماتیک اقدامی بسیار بسیار غیرعادی است. ما اکنون در حال بررسی این مسئله هستیم که آیا سیگنال‌هایی از سوی آمریکایی‌ها از طریق سرویس‌های ویژه وجود داشته است یا خیر. من در حال حاضر نمی دانم که چنین سیگنال‌هایی وجود داشته است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...