نسخه چاپی

توقف جایگزینی خودروهای فرسوده

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اجرای طرح جایگزینی خودروهای نو به جای فرسوده، گفت: طی پنج سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما امسال به دلیل كمبود اعتبار روند جایگزینی خودروهای فرسوده كند شده است.

به گزارش نما، علی محمد شاعری در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ستاد حمل و نقل و سوخت اعتبارات مورد نیاز خود را انجام دهند و در جهت جایگزینی خودروهای فرسوده تلاش بیشتری کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: طی پنج سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است اما امسال به دلیل کمبود اعتبار روند جایگزینی خودروهای فرسوده کند شده است.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: همچنین شهرداری باید اقدام جدی تری را جهت جایگزینی اتوبوس های نو به جای اتوبوس های فرسوده به عمل آورد.

نیازمندی کلانشهرهای کشور به 3 تا 5 هزار اتوبوس جدید

به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، کلان شهرهای کشور سالانه به 3 تا 5 هزار اتوبوس نو و استاندارد نیاز دارند.

وی با بیان اینکه خودروهای موجود در کشور اکثرا دودزا و باعث آلودگی کلان شهرهایی از جمله تهران هستند، گفت: از طرفی منبع شدید آلودگی هوا انتشار ذرات معلق ناشی از بهره برداری های معدنی است که با استفاده از فناوری های روز دنیا باید به حداقل ممکن برسد.

تجمع 80 درصد صنایع آلاینده در 8 کلانشهر کشور

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: 80 درصد صنایع آلاینده در 8 کلانشهر کشور تجمع دارند و متمرکز هستند.

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در پایتخت و 7 کلانشهر کشور در حال انجام است که در این راستا ساماندهی واحدهای صنعتی آلاینده، جایگزینی خودروهای نو به جای فرسوده، ارتقای سوخت استاندارد از جمله اقداماتی است که در دستور کار سازمان های زیربط است.

بر این اساس توسعه حمل و نقل عمومی ، گسترش فضای سبز شهری، ساماندهی صنایع، کنترل منابع آلاینده و تعریف محدوده فعالیت صنایع در کلانشهرها از مهمترین محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هواست.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...