نسخه چاپی

صیانت از اساس سینمای ملی باید اولین دغدغه شورای سینما باشد

عکس خبري -صيانت از اساس سينماي ملي بايد اولين دغدغه شوراي سينما باشد

عضو هیات مدیره جامعه صنفی تهیه كنندگان گفت: حمایت، حفاظت و صیانت از اساس سینمای ملی باید اولین دغدغه شورای سینما باشد.

به گزارش نما، مسعود اطیابی شورای سینما را به این خاطر که در راس امور اجرایی کشور شکل گرفت، موثر دانست و توضیح داد: مسئولان اجرایی در این شورا دغدغه‌های سینما را از طریق نمایندگان این صنعت متوجه می شوند. وقتی قرار است سینما کلید پیشرفت کشور باشد در شوراهای مشورتی این چنینی باید درباره آن تصمیم گیری شود. معاون اول که با رئیس جمهور در ارتباط است در این جلسات شرکت می‌کند و این اتفاق مثبتی است.

کارگردان خروس جنگی با تاکید بر این که افرادی که در این شورا حضور دارند نباید یکدست باشند بیان کرد: هفت، هشت نفر سینماگری که در شورا حضور دارند نباید از یک گونه و یک جریان خاص باشند. چون در این صورت هیچ همکاری و هیچ وفاقی شکل نمی گیرد. مذهب رسمی کشور ما شیعه است و اساس شیعه بر وحدت است. در هر حوزه ای باید تفکرات و نگاه‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی گفت: شما نمی‌توانید اقتصاد و سینما را بدون حضور افراد مختلف با نگرش‌های متفاوت ملی محسوب کنید. همان طور که در خود سینما ژانرها و گونه‌های متفاوت داریم، آنهایی که درباره سینما تصمیم می‌گیرند هم باید از همه طیف‌ها باشند.

این تهیه‌کننده درباره اولویت‌های شورای سینما اظهار داشت: حمایت و حفاظت و صیانت از اساس سینمای ملی باید اولین دغدغه شورا باشد. متاسفانه در کشور ما از بیرون سینما به سینما حمله بی جهت و بدون مطالعه می شود. عده‌ای نگاه‌های مغرضانه و ناسالم دارند و دیگران را علیه سینما تحریک می‌کنند.

اطیابی افزود: انعکاس این صداها در بیرون از سینما به ضرر نظام و وحدت ملی است. در سینمای ما همه گونه ژانری با هم برابرند و هیچ ژانری بر ژانر دیگری ارجحیت ندارد و به تکثر و توازن ژانرها نیاز دارد.

صیانت از اساس سینمای ملی باید اولین دغدغه شورای سینما باشد

اطیابی منحل شدن شورای عالی سینما در گذشته را یکی از نشانه‌های بی‌توجهی به سینما دانست و گفت: دکتر رئیسی چند موضع‌گیری درباره سینما داشتند که نشان داد برایشان وحدت ملی و حقوق سینماگران مهم است. این رویکرد را من می پسندم و امیدوارم که ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در توئیتی از موافقت هیات وزیران با تشکیل شورای سینما خبر داد و نوشت: در جلسه امروز (یکشنبه اول اسفند) هیات دولت، در راستای نیاز سینمای کشور به هماهنگی و همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهاد های ذیربط و انجام اقدامات اساسی و زیر بنایی، هیات وزیران با هدف ساماندهی، شکوفایی و هدایت سینمای کشور به سمت ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی با تشکیل ⁧‫شورای سینما‬⁩ موافقت کرد.
منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...