نسخه چاپی

نوه ملكه یك شغال مست و آدمكش است

گلبدین حكمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه ای با روزنامه ˈدیلی تلگرافˈ، نوه ملكه انگلیس را كه چند ماهی است به نیروهای نظامی این كشور در افغانستان پیوسته، شغالی توصیف كرد كه با حالت مستی مردم را می كشد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حکمتیار گفت: شاهزاده انگلیسی (پرنس هری) به افغانستان آمده است تا مردم بی گناه را بکشد... او به دنبال کشتن مجاهدین با راکت های بالگردش است.

پرنس هری که کمک خلبان بالگردهای تهاجمی آپاچی است از ماه سپتامبر (شهریور- مهر) به افغانستان اعزام شده است.

رهبر حزب اسلامی افغانستان که از اوایل دهه 1990 بصورت مخفیانه زندگی می کند، به روزنامه انگلیسی گفته است: پرنس هری بی شرمانه و با حالت مستی با بالگرد خود به مردم و مجاهدین افغان حمله می کند.

وی با اشاره به حملات انجام شده علیه نیروهای غربی مستقر در افغانستان، گفت: در جریان یکی از حملات مجاهدین به پایگاه نیروهای آمریکایی، پرنس هری یکی از افرادی بود که نزدیک بود شکار شود... او به دنبال سوراخی بود که در آن مخفی شود.

وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه در واکنش به سخنان حکمتیار در بیانیه ای اعلام کرد: این ادعا که پرنس هری و یا دیگر نیروهای انگلیسی مستقر در افغانستان تحت تاثیر الکل وارد عملیات نظامی می شوند، پوچ و مزخرف است.

بیانیه افزوده است: نوشیدن مشروبات الکلی توسط نیروهای اعزامی به افغانستان تحت هر شرایطی ممنوع است... و این گونه ادعاها تلاشی برای مخدوش جلوه دادن پیشرفت های صورت گرفته توسط نیروهای انگلیسی و همکاران افغان آنان در آن کشور می باشد.

گلبدین حکمتیار در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: انگلیس برای خوشایند کاخ سفید وارد جنگی غیرقابل توجیه، ظالمانه و بیهوده در افغانستان شده است.

ˈانگلیس هیچ گاه در افغانستان نقش مثبتی نداشته و پس از سال 2014 و خروج نیروهای خارجی نیز نقش مهمی در این کشور نخواهد داشت.ˈ

وی افزود: بنابراین انگلیس نه تنها در جنگ افغانستان چیزی به دست نیاورده بلکه با از دست دادن صدها نفر از سربازان خود از نظر انسانی و مالی ضرر کرده است.

انگلیس در حال حاضر حدود 9 هزار نظامی در افغانستان دارد که عمدتا در استان ناامن هلمند مستقر هستند. از سال 2001 میلادی تاکنون نیز 438 نظامی انگلیسی در آن کشور کشته شده اند.

حکمتیار گفت: من نمی توانم درک کنم که مردم انگلیس چگونه می پذیرند بچه هایشان برای جلب رضایت ژنرال های آمریکایی به قتلگاه فرستاده شوند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...