نسخه چاپی

اردوغان: تركیه همواره آماده جنگ است

نخست‌وزیر تركیه گفت: تركیه همواره آماده جنگ است و در صورت لزوم برای حمایت از اراضی خود وارد جنگ خواهد شد اما تا زمانی كه امكانش وجود داشته باشد از گزینه صلح و اقدامات مسالمت‌آمیز استفاده خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با ابراز تاسف نسبت به استفاده از خشونت به جای جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در سوریه گفت: تصمیم برای آغاز جنگ آسان است؛ ترکیه آماده است اما ترجیح می‌دهد که از گزینه صلح استفاده کند با وجودی که تحقق صلح دشوارتر از جنگ است.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین تاکید کرد که کشورش از ملت سوریه در تحقق اهدافشان حمایت می‌کند.

رجب طیب اردوغان در این اظهارات خود که در میان جمعی از سفیران ترکیه در آنکارا ایراد کرد، گفت: ترکیه آماده جنگ است و هیچ تردیدی نیست که در صورت لزوم برای حمایت از اراضی خود وارد جنگ خواهد شد اما تا زمانی که امکانش وجود داشته باشد از گزینه صلح و اقدامات مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون شمار زیادی از مردم سوریه کشته و میلیون‌ها تن نیز به کشورهای همجوار گریخته‌اند؛ ترکیه همچنان حامی مردم سوریه است و حدود 500 میلیون دلار نیز جهت میزبانی از آوارگان سوری اختصاص داده است.

اردوغان همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه ضمن ابراز تاسف نسبت به اوضاع سوریه بار دیگر مدعی پایان دوران قدرت بشار اسد در سوریه شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...