نسخه چاپی

توضیح كاخ سفید درباره دیدار بایدن و پوتین

عکس خبري -توضيح کاخ سفيد درباره ديدار بايدن و پوتين

سخنگوی كاخ سفید در یك كنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال كه آیا ملاقات بین بایدن و پوتین هنوز امكان پذیر است یا خیر، گفت: در حال حاضر قطعاً این دیدار در برنامه ها نیست.

به گزارش نما به نقل از اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین، هیچ برنامه‌ای برای نشست رؤسای جمهور آمریکا و روسیه وجود ندارد.

ساکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا ملاقات بین بایدن و پوتین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه هنوز امکان پذیر است یا خیر، گفت: در حال حاضر قطعاً این دیدار در برنامه‌ها نیست.
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد برگزاری نشست میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را داده بود و دو طرف این پیشنهاد را پذیرفتند.

پس از اقدام پوتین در مورد استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار روز پنجشنبه خود با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو سوئیس را لغو کرد.

وزیر خارجه فرانسه هم اعلام کرد که دیدار خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را که قرار بود روز جمعه برگزار شود لغو کرده است.

پس از تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در ۲۲ فوریه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک آغاز کرده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...